איך לבצע חיסכון בהוצאות הבית עם בית חכם? 

חיסכון בהוצאות הבית

איך לבצע חיסכון בהוצאות הבית

ההתייקרויות במשק לא עוצרות רק במוצרי הצריכה הבסיסיים והן מגיעות גם למחירי החשמל והדלק, לכן הכנו לכם כמה טיפים על איך לבצע חיסכון בהוצאות הבית תוסיפו על זה את עונת הקיץ המתקרבת בצעדי ענק והנה לכם חשבון חשמל מנופח. הרבה אנשים חושבים שאי אפשר להתמודד עם רוע הגזרה אלא לקבל אותה בהכנעה, אך יש מה לעשות ואפילו די בקלות.  

בכמה צעדים פשוטים ליישום תוכלו לחסוך בחשבון החשמל בקלות וביעילות:

הקפידו לרכוש מוצרי חשמל בדירוג A

לכל מכשיר חשמלי ולא משנה אם מדובר בקומקום חשמלי או מזגן מרכזי לסלון יש יעילות אנרגטית. ככל שהיעילות האנרגטית גבוהה יותר (מדורגת באות A), כך המכשיר החשמלי צורך פחות חשמל. ככל השהיעילות האנרגטית נמוכה יותר (מדורגת מהאות A ועד האות G) כך המכשיר יצרוך יותר חשמל וחשבון החשמל יהיה גבוה יותר. 

חיסכון בהוצאות הבית עם בית חכם ובכמה שלבים פשוטים
חיסכון בהוצאות הבית עם בית חכם ובכמה שלבים פשוטים

שמרו על זמני הפעלת מכשירי חשמל 

ברור לכולם שבשעות היום הדרישה לחשמל היא גדולה יותר וככל שהביקוש עולה, גם המחיר עולה. למעשה, הביקוש הגבוה ביותר לחשמל הוא בשעות הצהריים כך שעדיף להימנע מהפעלת מוצרי חשמל בשעות אלה. אם אתם רוצים להפעיל תנור אפייה, מייבש או מכונת כביסה עדיף לעשות זאת בשעות הערב המאוחרות. 

הפעילו את המזגן בהתאם לטמפרטורה בחדר 

כולנו יודעים שבעונת החורף אין דבר נעים יותר מאשר להתעורר לבית חמים ונעים. לכן, אנשים רבים מתקינים טיימר שידליק את המזגן כמה דקות לפני שהם מתעוררים. אותו הדבר קורה גם בקיץ, כמה דקות לפני שהם חוזרים מהעבודה הם מכוונים את הטיימר ומדליקים את המזגן מרחוק, כך שיחזרו אלי בית קריר ונעים. 

אך לא תמיד הפעלת המזגן היא הכרחית ונדרשת. פעמים רבות ניתן להשפיע על הטמפרטורה בבית על ידי פעולות פשוטות ללא הדלקת מזגן. לדוגמה, בעונת הקיץ הקפידו לסגור את שלבי התריסים ולהשאיר את הבית חשוך ואפל. קרני השמש לא יחדרו אל הבית והוא ישאר קריר ונעים, כך שלא יהיה צורך להדליק מזגן. 

גם בעונת החורף לא חייבים להדליק מזגן בכל יום. לעיתים לבישת בגדים עבים וחמים או שתיית מרק חם תחמם את הגוף יותר מאשר הפעלת מזגן. כמובן, שלא צריך לחיות כנזירים ולא להדליק מזגן בכלל, אך גם בחורף יש ימים נעימים ללא גשם, כך שהפעלת המזגן מיותרת. 

חיסכון בהוצאות הבית

הפכו את הבית לבית חכם

בית חכם הוא המאפשר לדיירים שבו לשלוט על מערכות החשמל, התאורה, המיזוג ואף מערכות ההשקייה מרחוק. השליטה לרב נעשית על ידי אפליקציית בית חכם המתוקנת על הטאבלט, הנייד או המחשב הבייתי. הבית החכם מאפשר לכם לקבל נתונים על צריכת החשמל ומאפשר לכם לכבות את האורות בבית אם יצאתם ממנו והשארתם אותם דולקים. 

תוכלו להתקין נורה חכמה או שקע חכם המאפשרים לכם לתכנת מראש מתי המכשיר יפעל ומתי לא ובכך לחסוך כסף. 

ניתן להתקין בצורה עצמאית מכשירי בית חכם קטנים כמו הנורה או השקע שהזכרנו קודם ואפשר להתקין מערכת בית חכם משוכללת יותר הכוללת שליטה על מספר חדרים ועל כל מערכות התפעול של הבית. חשוב לדעת כי מוצרי בית חכם עולים כמה מאות שקלים בעוד שהתקנת מערכת משוכללת לבית חכם יכולה להגיע גם לכמה מאות אלפי שקלים, כך שאם אתם שוקלים להפוך את הבית שלכם לבית חכם ולחסוך בחשמל מומלץ לקרוא כתבות ולצפות בסרטוני הדרכה ברשתות החברתיות ובאתרים. 

התקינו דוד שמש

רב האנשים נוהגים להדליק דוד בשעות אחר הצהריים על מנת שבערב כל בני המשפחה יוכלו להתקלח מבלי שיגמרו להם המים. אך התקנת דוד שמש בניגוד לדוד חשמל, מנצלת את אנרגיה השמש המחממת את המים בדוד ומאפשרת חיסכון בחשמל. 

השתמשו באנרגיה טבעית 

בהרבה בתים נהוג להשתמש גם במכונת כביסה וגם במייבש. אך בפועל, את המייבש צריך להפעיל רק בימים גשומים בהם השמיים אפורים או השמש "שקרנית". שימוש באנרגיה טבעית לייבוש הבגדים (חום השמש)  מאפשר בעצם להפעיל את המייבש כך שברב ימות השנה המייבש לא חייב לפעול. מספר ימים בשנה כשאי אפשר לתלות את הכביסה שתתייבש בשמש החמה. 

הפעלת מייבש עולה כ – 53.80 אג' לכל קוט"ש (קילוואט לשעה), כך שאם המייבש שלכם צורך 2700W בשעה וכל הפעלה נמשכת שעה וחצי הרי שתשלמו על כל הפעלה סך של כ- 2 ₪. נכון, זה נשמע מעט. אך אם מפעילים את המייבש פעם ביום, הרי שבכל חודש תשלמו כ- 60 ₪ ובשנה כ-720 ₪. ייבוש הבגדים יוזיל בחום השמש הטבעי יוזיל את הוצאות השמש. 

לא הגיע הזמן לבצע חיסכון בהוצאות הבית, עם בית חכם
לא הגיע הזמן לבצע חיסכון בהוצאות הבית, עם בית חכם

הגדילו את המודעות לחיסכון בחשמל 

כמה קל לחסוך בחשמל אם רק נהיה מודעים למעשים שלנו ונלמד את הילדים שלנו להיות מודעים גם כן. המודעות מתחילה בדברים הפשוטים ביותר: יוצאים מהחדר מכבים את האור, יוצאים מהבית מכבים את המזגן, מבשלים במטבח וסוגרים את הטלויזיה בסלון וכך הלאה. לכאורה, אלה מעשים קטנים אבל בסוף של יום הם מצטברים לחיסכון גדול

מלבד תשלום חשבון חשמל שיכול להגיע לכמה מאות שקלים ואף כמה אלפים, ניתן לחסוך גם בהוצאות ביגוד והנעלה. 

רכשו בגדים און ליין 

קיימים בארץ ובחול מגוון אתרים המציעים פריטי לבוש והנעלה במבצעים אטרקטיביים ובמחירים מוזלים. קיימים שני חסרונות עיקריים ברכישה און ליין: זמן ההגעה של החבילה ואופן החזרת הפריט במידה והמידה לא נכונה. 

אך למרות החיסרונות הבולטים האלה לרכישת בגדים און ליין יש יתרונות גדולות (מעבר למחיר כמובן): לא צריך לצאת מהבית, המשלוח מגיע עד פתח הדלת והמבחר גדול יותר. 

רכשו בגדים בחנויות יד שנייה 

אולי המחשבה ללבוש בגד של מישהו אחר מעלה תחושה לא נעימה, אך בחנויות יד שניה אפשר להתחדש בבגדי מעצבים, וינטאז' ובבגדים מיוחדים אחרים במחירים זולים בהשוואה לפריט לבוש חדש. 

בחנויות כאלה אפשר למצוא נעליים, תיקים, משקפי שמש, חולצות, מעילים, מכנסיים וכל פריט שעולה בדימיונכם. לאחרונה, אופנת היד השנייה חדרה גם אל עולם החתונות וניתן אף לרכוש שמלות יד שנייה במחירים מוזלים. 

החליפו בגדים 

בשנים האחרונות חלה עלייה משמעותית במודעות לאופנה מהירה (הכנת בגדים אשר דורשת משאבים רבים עבור פריטי לבוש הנלבשים לתקופה קצרה מאוד) ולכמויות הבגדים הנזרקות לפח ללא שימוש. עלייה זו הובילה לפריחה של קבוצות החלפות בגדים עירוניות בהן אנשים מעבירים אחד לשני בגדים שלא מתאימים במידה או בצורה מכל המיני ובכל המידות. 

החלפת הבגדים עוזרת לחסוך למשפחות מאות שקלים בכל עונה, כל שבסוך השנה החיסכון מגיע גם לאלפי שקלים.  

ואיך אפשר לדבר על חיסכון בהוצאות מבלי לדבר על ההוצאה הגדולה מכולן? מזון. 

רכשו מותגים מקומיים 

על מדפי הסופר ואפילו במכולת השכונתית תוכלו למצוא חברות מזון מתוצרת הארץ, חברות מקומיות המייצרות מוצרי מזון באיכות טובה כמו המותגים המוכרים מחו"ל. כל מה שצריך לעשות הוא לנסות את המותג הישראלי פעם אחת ולגלות האם אתם אוהבים את הטעם. במידה ואהבתם תצליחו להוזיל את סל הקנייה, במידה ולא "בזבזתם" סכום קטן של כסף. 

אולי התהליך ידרוש מכם כמה קניות שיכללו ניסוי וטעייה, אך בטווח הרחוק סל הקנייה שלכם יעלה הרבה הרבה פחות. 

חיסכון בהוצאות הבית לא מה שחשבתם
חיסכון בהוצאות הבית לא מה שחשבתם

רכשו במבצע 

מי לא מכיר את מבצעי "קנה אחד קבל שני בחצי המחיר" או "אחד פלוס אחד במתנה"  המעודדים את כולנו לקנות יותר? אבל קיימים מוצרים בהם המבצעים האלה משתלמים מאוד. 

חומרי ניקוי, מוצרי מזון יבשים, שימורים וכדומה הם מוצרים שמשתלם לקנות במחירי מבצע אם משתמשים בהם בתדירות גבוהה או אם יש מקום איחסון בבית. לקנות כי יש מבצע למרות שאין צורך, זו הוצאה כלכלית שאתם יכולים להימנע ממנה.  

רכשו בכמות גדולה

רכישה בכמות גדולה מיועדת לרב למשפחות מרובות ילדים, אם אתם משפחה ממוצעת או אפילו ללא משפחה תוכלו לבצע רכישה בכמות גדולה ולחלוק אותה עם משפחה נוספת או עם בני משפחה. 

לדוגמה, מבצע המציע לרכוש 2 בקבוקים מחומר ניקוי מסוים ולקבל עוד שני בקבוקים במתנה. הרי למשפחה אחת ארבעה בקבוקים מאותו חומר ניקוי זה די והותר, אך ניתן למכור את שני בקבוקים ולהחזיר חלק מההוצאה. אם מחיר של שני בקבוקים עולה 20 שקלים אך בפועל מקבלים ארבעה בקבוקים, הרי שמחירו של כל בקבוק יהיה 5 שקלים. אם מוכרים לחברים או משפחה 2 בקבוקים, מקבלים החזר של 10 ₪. 

החיסרון בשיטה זו היא שצריך לעשות קיזוז של כספים בין חברים ובני משפחה והרבה אנשים נמנעים מלעשות זאת. 

תכננו ארוחות 

נכון לשנת 2019, נזרקים בישראל כ -2.5 טונות של מזון. אנחנו מניחים כי כיום הכמות אף עלתה. הבעיה נובעת מצריכה מוגזמת של פירות, ירקות ומזונות נוספים אשר נרכשים אך לא נצרכים. 

תפוחים שנשכחים בקערת הפירות ומרקיבים, גבינה שהעלתה עובש, פסטה פגת תוקף אלה הן רק חלק מהדוגמאות למזון מבוזבז. 

אם מתכנן מראש את התפריט השבועי (מה אוכלים ומתי אוכלים) יודעים בדיוק כמה לרכוש מכל מוצר, כל פרי וכל ירק ומעט מאוד מזון הולך "לאיבוד". 

בשלו בבית 

אפליקציות השליחויות קיצרו את זמן ההמתנה למשלוחי אוכל למיניהם וכיום האוכל לא רק מגיע מהר וטעים אלא הוא גם מגיע חם. אז למה להתאמץ ולבשל אם בלחיצת כפתור אפשר להזמין ארוחה סינית, איטלקית, בשרית או טבעונית עם שלוש מנות שמגיעה תוך חצי שעה?

בהזמנות מסוג זה משלמים גם על המנה, גם על המשלוח ופעמים רבות אף מוסיפים טיפ לשליח. ממוצע ההזמנה בכל חודש עומד על כמה מאות שקלים אך ניתן להוזיל את העלויות אם מבשלים בבית. 

הכנת האוכל בצורה עצמאית מאפשרת לכם לשלוט על ההוצאות. מה גם שעלות של בישול בגז או בתנור זולה יותר מעלות משלוח של הזמנת טייק אווי. 

יתרון נוסף לבישול בבית הוא הפיכת השהות במטבח לזמן איכות זוגי או משפחתי. אין כמו להכין ארוחה ביחד ולאכול אותה. 

לסיכום, אלפי משפחות בישראל מתמודדות מדי חודש עם הוצאות מרובות ומנסות לחשוב על דרכים יצירתיות יותר או פחות בכדי להתמודד עם יוקר המחייה. סקרנו בפניכם מגוון דרכים להוזיל את הוצאות החשמל (התקנת בית חכם, צריכת חשמל בשעות הערב, הגברת מודעות) , הוצאות הביגוד (רכישה מאתרים בחו"ל, החלפות, רכישה יד שנייה) והוצאות המזון (תכנון תפריט שבועי, רכישה במבצעים או רכישה בקבוצה). 

אם תירצו לשנות את הדרך בה אתם צורכים חשמל, ביגוד ומזון ולהוזיל את העלויות שלכם, מומלץ שתנסו לשלב בין מספר שיטות או תתחילו בשיטה אחת ולאחר מספר חודשים תשתמשו בדרך נוספת לחסוך בעלויות. 

מעקב אחרי ההוצאות ושילוב של מספר שיטות ודרכים לחיסכון יעזרו לכם תוך מספר חודשים לראות שינוי משמעותי בהרכב ההוצאות שלכם. 

בהצלחה

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו?שתפו איתו:

כל התקנה היא דבר אינדיבידואלי מבחינת הזמנים. ישנם התקנות היכולות לקחת כמה שעות בודדות, וישנם התקנות שיכולות לקחת ימים שלמים. אתר 'בית חכם' אינו מתפשר על זמני ההתקנה, ומתחייב לעמוד בכל הזמנים אשר סוכמו מראש עם הלקוח

אתר 'בית חכם' משתמש בציוד המתקדם ביותר שנמצא כרגע בכל העולם וזאת על מנת לתת ללקוח חוויה טכנולוגית ומתקדמת ולא מתפשרת על איכות

חשוב להבין שאנחנו עובדים עם הציוד המתקדם ביותר בשוק ונותנים ללקוחותינו את המחיר הריאלי ביותר על פי מה שקורה כיום בישראל ובעולם. אצלנו אין העלאות מחיר לא מוסברות. כל ההליך הוא שקוף מאוד ומסוכם מראש לפני תחילת העבודה

אנחנו נותנים כמובן אחריות על המוצרים שאנחנו מספקים ועל ההתקנה עצמה. אנחנו תמיד זמינים ללקוחותינו בכל יום ובכל שעה על מנת לתת חווית שירות מהטובות ביותר שיש כיום בשוק הישראלי

רוצים לשדרג את איכות החיים ? הגעתם למקום הנכון ! השאירו פרטים ונשמח לעזור לכם.

מחפשים לשדרג את איכות החיים בבית?

דברו איתנו עוד היום!