בית חכם עשה זאת בעצמך ו2 סיבות למה אתה חייב איש מקצוע

בית חכם עשה זאת בעצמך

בית חכם עשה זאת בעצמך ו2 סיבות למה אתה חייב איש מקצוע

בואו נהיה כנים לרגע, אנחנו חיים בעידן של DIY עשה זאת בעצמך וכמעט כל דבר שמוכרים לנו היום מוכרים לנו גם את האופציה של הרכבה עצמית או ביצוע עצמי ללא איש מקצוע. כך גם בתחום של בית חכם או יותר נכון בהתקנה של בית חכם.

 ישנן מערכות בית חכם יקרות ויוקרתיות שמצריכות התערבות של איש מקצוע והתקנה מקצועית ובלעדית של החברה, אך קיימת גם האפשרות של בית חכם עשה זאת בעצמך- התקנה של מערכת בית חכם אלחוטית פשוטה שתהפוך את הבית הרגיל וה"פשוט" שלכם לבית חכם מתקדם ויעיל יותר, ואפילו התקנה של כמה גאדג'טים באופן עצמאי שישדרגו את ההתנהלות הביתית שלכם. 

אם אתם שייכים לקבוצה של אלה שאוהבים לבצע את הכל באופן עצמאי-  בית חכם עשה זאת בעצמך זו לגמרי הגישה שלכם, אך קחו בחשבון שתמיד יש המלצה על סיוע של אנשי מקצוע- ועל כך ניתן את הדעת בהמשך.

בית חכם עשה זאת בעצמך

בית חכם עשה זאת בעצמך- גרסת ההתקנה לאלה שמעוניינים לבצע התקנה של בית חכם באופן עצמאי:

לא צריך להוציא אלפי שקלים או עשרות אלפי שקלים לצורך שדרוג הבית והפיכתו לבית חכם. מספיק היום לבחור מספר מוצרים ופריטים שנמצאים אצלכם בשימוש ביתי קבוע, לרכוש מוצרים חכמים דיגיטליים ומתקדמים, ולבצע מספר שינויים קטנים כמו החלפת השקעים בבית והורדת אפליקציית בית חכם לניהול הבית מרחוק ואתם כבר עוד רגע שם.

המטרה העיקרית של בית חכם היא לפשט וליעל את החיים של דיירי הבית ולהפוך אותם לנוחים יותר ולנגישים יותר. האוטומציה הביתית גם אם היא חלקית מייעלת ומקלה על ההתנהלות כאשר ניתן לבצע כמעט כל פעולה בבית על ידי נתינת הוראה מרחוק בעזרת שימוש באפליקציית בית לכם.

 אז במידה ואתם החלטתם על גרסת בית חכם עשה זאת בעצמך- הנה כמה דגשים חשובים טיפים והצעות ייעול שיסייעו לכם בתהליך הפכית הבית לחכם יותר ומתקדם יותר.

לפני שנתחיל חשוב שתזכרו שבכל זאת מדובר בסופו של דבר במערכת דיגיטלית ממוחשבת ואוטומטית כך שהיא לא יכולה לבצע (עדיין לא יכולה לבצע אולי תוכל בעתיד) פעולות רגילות של בני אדם.

 כלומר, אם ניקח לדוגמא הרתחת מים בקומקום חשמלי- המערכת אמנם יכולה להעביר פקודה לשקע החכם להדליק את הקומקום החשמלי החכם ולהתחיל להרתיח את המים ואפילו לעשות זאת באותה השעה בכל יום לפי תכנות הגדרות מראש- אבל היא לא יכולה לא לבצע את מילוי המים בקומקום החשמלי טרם ההרתחה שלהם וגם לא יכולה לבצע בדיקה שאכן יש מספיק מים בקומקום לפני שהיא מרתיחה אותם. 

כך שאם תינתן הפקודה להרתיח את המים המערכת תבצע אותה בין אם יש מים בקומקום ובין אם הוא ריק מה שיכול לגרום לתקלה חשמלית ופגיעה משמעותית בקומקום החשמלי. כך שלא ניתן להסיר את האחריות של הדיירים האנושיים של הבית מהפעולות היום יומיות שלהם באופן גורף וגם עליהם כמובן לפקח על המערכת והפעילות השוטפת שלה.

בית חכם עשה זאת בעצמך

בית חכם עשה זאת בעצמך- הפכו את השקעים ואת המתגים בבית לשקעים חכמים ולמתגים חכמים

בצורה כזו תוכלו לתת פקודה דרך המערכת האלחוטית או דרך האפליקציה החכמה בנייד וההוראה תעבור ישירות לשקעים החשמליים ולמתגים החשמליים שיבצעו את הפקודה ללא מגע ידי אדם או עם מגע מינימלי. 

כמו כן למתגים חשמליים יש נראות הייטקיסטית נקייה ומסודרת שיכולה לשדרג את נראות הבית ואף להשתלב העיצוב הנוכחי או בכל עיצוב שהוא מה שמקנה לה יתרון נוסף משמעותי.

בית חכם עשה זאת בעצמך-התאימו את האפליקציה לפעולות הרלוונטיות והמתאימות לכם ביותר- בדקו את סדר היום שלכם ומה הן הפעולות המבוצעות הכי הרבה אצלכם במהלך היום ובמהלך השבוע והתאימו את הפעולות במערכת בהתאם. 

אם אתם רוב הזמן לא בבית אז אתם צריכים מערכת אבטחה חכמה ומתקדמת, וגם אפשרות להדליק את דוד המים החמים מרחוק שיהיו לכם מים להתקלח כשתגיעו הביתה.

 אם אתם כן בבית הרבה או שיש כמה דיירים בבית במהלך היום חשוב שתהיה לכם אפשרות לשלוט במערכת המיזוג לצורך קירור, חימום ואוורור החדרים במהלך היום, להדליק את האורות ולכבות אותם בחדרים בעת כניסה ויציאה וכמובן להקל עליכם את השהות בבית במקום שתצטרכו לקום כל פעם לבצע פעולה פשוטה.

בית חכם עשה זאת בעצמך

בית חכם עזה זאת בעצמך- בחרו את הגאדג'טים המתאימים לכם ולמערכת:

ישנן כמובן פעולות ומערכות שמומלצות לכולם כמו מערכת אבטחה מרחוק, מערכת חשמל חכמה שהיא הלב והבסיס של כל מערכת בית חכם ועוד. אבל את הפריטים והגאדג'טים אתם בסופו של דבר צריכים לבחור וכאן נכנסים לתמונה הצרכים שלכם, הדרישות והרצונות. עם זאת ישנם כמה גאדג'טים מומלצים באופן כללי ואנחנו פה בשביל להגיד לכם מה הם:

עוזרת אישית שהיא בעצם רמקולים חכמים- ניתן לחבר אותם לחשמל באופן עצמאי ובצורה רגילה ובמקביל לחבר אותם לאפליקציה בנייד. בצורה כזו תוכלו לתת פקודות בקול רם בבית והפקודות תעבורנה מהרמקול לאפליקציה החכמה וממנה למכשיר הרלוונטי. זכרו להגדיר מי נותן את הפקודות כך שהמערכת תמלא אחר הפקודות של כולם ולא רק של דייר אחד בבית….

בית חכם עשה זאת בעצמך – לא מה שחשבתם

מערכת אבטחה חכמה היא אחת המערכות המומלצות ביותר- מצלמות אבטחה המחוברות לטלפונים החכמים הניידים ולמחשב הנייד, מנעולים חכמים שפותרים אתכם מלהסתובב עם צרור מפתחות שכן בפקודה אחת ניתן לנעול את הדלת וגם לפתוח את המנעול לצורך הפתיחה שלה, או להתקין מנעול חכם שמאפשר פתיחה של הדלת רק עם טביעת האצבע של דיירי הבית.

חיישני טמפרטורה- מדובר בהמלצה נוספת בעיקר בכדי לשמור על מיזוג האוויר בכל אחד מחדרי הבית שלכם בטמפרטורה לשביעות רצונכם. על ידי חיישן זה תוכלו להגדיר מראש את הטמפרטורה הרצויה בכל אחד מהחדרים בבית וכך ברגע שתיכנסו לאותו החדר והחיישן יזהה את התנועה שלכם הוא יפעיל את מיזוג האוויר לטמפרטורה שאתם ביקשתם והגדרתם מראש ולא יהיה עליכם להדליק את המיזוג או לזכור לכבות אותו ביציאה מהחדר.

מערכת תאורה חכמה- החלפת כל הנורות בבית לנורות חסכניות והתקנת מתגים חכמים ושקעים חכמים תאפשר לכם לחסוך בחשמל ולהאיר את הבית כולו וגם חלק ממנו בקלות וביעילות. 

ניתן יהיה להגדיר הדלקה וכיבוי של האורות בשעות מסוימות של היום, הדלקה של אור כאשר נכנסים לחדר וכיבוי של האור כאשר יוצאים ממנו ואפילו כיבוי של האורות או הדלקה של האורות על ידי מילה שנאמרת לעוזרת האישית ברמקולים או על ידי מחיאת כף או מתן פקודה באפליקציה החכמה. ואת כל זה ניתן לעשות מבלי לקום מהמיטה בכלל.

כמובן שישנם עוד הרבה מאוד גאדג'טים והרבה מאוד אפשרויות והכל תלוי בכם וברצונות ובדרישות שלכם ממערכת בית חכם.

בית חכם עשה זאת בעצמך

2 סיבות מדוע בכל זאת יש צורך באיש מקצוע בעת התקנה של מערכת בית חכם:

אז נכון, בית חכם עשה זאת בעצמך זה באמת קל יותר ופשוט יותר ממה שחשבתם וניתן להתקין מערכת בית חכם כמעט בכל בית בקלות וביעילות. אז למה צריך איש מקצוע? ישנן שתי סיבות עיקריות:

  1. חיבור של מערכת בית חכם יכולה להיות פשוטה אך היא גם יכולה להיות מורכבת. לעיתים לא הכל מתחבר, דברים אמורים לעבוד אבל הם לא עובדים או שיש צורך בפעולות נוספות שלא תמיד אפשר לבצע אותן באופן עצמאי. אם יש צורך בחיבור פריטים ומוצרים חכמים לרשת הקווית או לבצע חיבור דרך הקיר או לבדוק שהמערכת אכן פועלת ולאתר תקלות- או יותר נכון בכדי להימנע מתקלות אפשריות מומלץ להיעזר בשירותיו של איש מקצוע שידע להתקין את מערכת הבית החכם בצורה הטובה והמקצועית ביותר ולוודא שהכל פועל כשורה.
  2. חשוב לזכור שמערכת בית חכם פועלת על מערכת של חשמל חכם כלומר, ישנה התעסקות כזו או אחרת עם מערכת החשמל. לעיתים יש צורך בהחלפת שקעים רגילים לשקעים חכמים, לפעמים מדובר במתגים חכמים ובדיקת הפעילות שלהם ובחלק מהמקרים יש צורך בהתקנת מערכת קווית ובדיקה של מוצרי החשמל והפעילות שלהם. מכיוון שאדם פשוט מן השורה לא יכול להתעסק בחשמל, במקרה שכזה אין מה לנסות לבדוק את המערכת או חלילה לנסות לתקן את התקלה החשמלית אלא לפנות לאיש מקצוע שיבוא ויבצע את הבדיקה ובמידת הצורך יבצע את התיקון.

 

 

בסופו של דבר גם כשעושים דברים בשיטת עשה זאת בעצמך קחו בחשבון שתמיד כדאי שיהיה באזור איש מקצוע וזה לא כזה פשוט לעשות בית חכם עשה זאת בעצמך!

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו?שתפו איתו:

כל התקנה היא דבר אינדיבידואלי מבחינת הזמנים. ישנם התקנות היכולות לקחת כמה שעות בודדות, וישנם התקנות שיכולות לקחת ימים שלמים. אתר 'בית חכם' אינו מתפשר על זמני ההתקנה, ומתחייב לעמוד בכל הזמנים אשר סוכמו מראש עם הלקוח

אתר 'בית חכם' משתמש בציוד המתקדם ביותר שנמצא כרגע בכל העולם וזאת על מנת לתת ללקוח חוויה טכנולוגית ומתקדמת ולא מתפשרת על איכות

חשוב להבין שאנחנו עובדים עם הציוד המתקדם ביותר בשוק ונותנים ללקוחותינו את המחיר הריאלי ביותר על פי מה שקורה כיום בישראל ובעולם. אצלנו אין העלאות מחיר לא מוסברות. כל ההליך הוא שקוף מאוד ומסוכם מראש לפני תחילת העבודה

אנחנו נותנים כמובן אחריות על המוצרים שאנחנו מספקים ועל ההתקנה עצמה. אנחנו תמיד זמינים ללקוחותינו בכל יום ובכל שעה על מנת לתת חווית שירות מהטובות ביותר שיש כיום בשוק הישראלי

רוצים לשדרג את איכות החיים ? הגעתם למקום הנכון ! השאירו פרטים ונשמח לעזור לכם.

מחפשים לשדרג את איכות החיים בבית?

דברו איתנו עוד היום!