איך לעשות תכנון בית חכם כשיש ילדים בבית?

תכנון בית חכם

איך לתכנן בית חכם כשיש ילדים בבית?

מי לא זוכר שאמא שלו היתה צועקת לו, תכבה את האור בחדר? או מי השאיר אור דלוק באמבטיה? לא חבל על הכסף? תכנון בית חכם יכול לפתור את כל זה. כולנו עושים את זה, גם בילדות וגם בבגרות. כולנו שוכחים לכבות את האור כשאנחנו יוצאים מהחדר. לפעמים זה רק לכמה דקות ולפעמים זה ליום שלם ואז….חשבון החשמל "חוגג". 

את הבעיה הכל כך מוכרת של לזכור לכבות את האור או לזכור לכבות מכשיר חשמלי כזה או אחר אפשר למצוא בכל בית בישראל ואפילו בעולם, אך ניתן לפתור אותה ביעילות ובפשטות על ידי התקנת מוצרי בית חכם.  

מה זה בדיוק בית חכם?

ממש כמו טלוויזיה חכמה או טלפון חכם, בית חכם הוא בית שמערכות התפעול שלו מתחברות באמצעות מכשירים חכמים (גאדג'טים) לאינטרנט ומאפשרות הפעלה מרחוק. 

מדוע קוראים להם מוצרים חכמים? מהסיבה הפשוטה שניתן להגדיר עבורם אוטמציות שונות והם אוספות מידע על נתוני השימוש עבור בעלי הבית. לדוגמה, אם תרכיבו מתג חכם לדוד החשמל, תוכלו להגדיר אוטומציה (פעולה מתרחשת בכל יום באותה השעה או פעולה המתרחשת בתנאי שקרה דבר אחר) אשר תפעיל את הדוד בכל ערב בין השעות שש לשמונה בערב. 

בנוסף, המוצרים החכמים מבצעים איסוף נתונים על השימוש ועל צריכת החשמל של המכשיר אליו הם מחוברים, כך שבסוף כל חודש תוכלו לדעת כמה כסף שילמתם עבור השימוש בכל מכשיר ומכשיר. 

חשוב לדעת שככל שתחברו לבית החכם יותר מכשירים כך תצטרכו להתקין גם מרכזייה (מכשיר נוסף) שירכז אליו את ההפעלה של כל המכשירים. 

תכנון בית חכם בצורה הטובה ביותר
תכנון בית חכם בצורה הטובה ביותר

מוצרי בית חכם מומלצים לילדים

קיימים מספר מוצרי בית חכם שיעזרו לילדים שלכם להתנהל בצורה יותר עצמאית ולשהות בבית לבד ללא חשש או פחד. ריכזנו עבורכם את העיקריים שבהם:

מנעול חכם – למה להשאיר לילדים מפתח אם הם יכולים בלחיצת קוד או הינף אצבע לפתוח את הדלת? המנעול החכם מחליף את המפתח המסורתי ומאפשר לילדים להיכנס לבית מבלי לדאוג שהמפתח הלך לאיבוד.

מצלמות רשת – מצלמות את מה שקורה בבית ומעבירות בשידור חי אל הטלפון הנייד של ההורים את מה שהילדים עושים. זה בעיקר שימושי להורים שרוצים לוודא שהכל בסדר עם הילדים.

חיישן תנועה – החיישן פועל אך ורק אם זוהתה תנועה בחדר או בחצר. לדוגמה, אם החיישן יזהה שאחד הילדים נכנס לחדר הוא ידליק את האור. כשהחיישן יזהה את תנועת היציאה, הוא יכבה את האור. 

חיישן טמפרטורה – מנטר את הטמפרטורה בחדר וברגע שהוא מזהה שהיא חמה מדי או קרה מדי הוא מבצע דבר מסוים, לדוגמה פותח את המזגן או פותח את החלונות. 

חיישן כניסה ויציאה – מתחבר לדלתות וחלונות ומאפשר להגדיר פעולה מסוימת או לתת התראה לבעלי הבית לדוגמה. תוכלו לחבר לדלת הבית חיישן כזה ולהגדיר שברגע שהוא מזהה פתיחה של הדלת בשעה 14.00 כשהילדים חוזרים מבית הספר, הוא מדליק את המזגן בצורה אוטומטית. 

מתג חכם – מאפשר להדליק מכשיר חשמלי מרחוק, לדוגמה דוד שמש או קומקום חשמלי. תוכלו להדליק את הדוד לפני שאתם יוצאים מהמשרד, כך שעד שתחזרו הביתה יהיו מים חמים למקלחות עבור הילדים. 

כמובן שקיימים מוצרים נוספים ועל מנת לדעת מהם מוצרי הבית החכם הטובים ביותר עבור המשפחה שלכם מומלץ שתעשו מעקב אחר ההתנהלות של כל בני המשפחה ותבדקו מה כל אחד מהם צריך. 

לדוגמה, אם בעונת החורף בני הבית נוהגים להתארגן בבוקר בין השעות שש וחצי בבוקר עד שמונה, תוכלו להגדיר אוטומציה שתדליק את המזגן בשעה שש ורבע כך שבני הבית יתעוררו לבית נעים וחמים ותכבה אותו בשעה שמונה וחמישה אחרי שכולם יצאו מהבית. 

תכנון בית חכם שמתאים לכם
תכנון בית חכם שמתאים לכם

חשוב לדעת! 

למרות שהשליטה במכשירי הבית החכם נמצאת בידיכם, ההורים, היא עדיין לא מסירה את אחריות ממכם או מהילדים שלכם וכולכם צריכים להיות מודעים למעשיכם ולא להסתמך במאת האחוזים על הטכנולוגיה. 

לדוגמה, אם אתם מסוג ההורים שיוצאים בכל בוקר מוקדם לעבודה ומאפשרים לילדים להתארגן בצורה עצמאית בבוקר. תוכלו לחבר אל הקומקום החשמלי שקע חכם ולהגדיר אוטומציה שבכל בוקר בשעה שבע, הקומקום ירתח. אך אם לא תזכרו למלא את המים בקומקום, עלול להיווצר כשל חשמלי שיסכן את הילדים. 

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו?שתפו איתו:

כל התקנה היא דבר אינדיבידואלי מבחינת הזמנים. ישנם התקנות היכולות לקחת כמה שעות בודדות, וישנם התקנות שיכולות לקחת ימים שלמים. אתר 'בית חכם' אינו מתפשר על זמני ההתקנה, ומתחייב לעמוד בכל הזמנים אשר סוכמו מראש עם הלקוח

אתר 'בית חכם' משתמש בציוד המתקדם ביותר שנמצא כרגע בכל העולם וזאת על מנת לתת ללקוח חוויה טכנולוגית ומתקדמת ולא מתפשרת על איכות

חשוב להבין שאנחנו עובדים עם הציוד המתקדם ביותר בשוק ונותנים ללקוחותינו את המחיר הריאלי ביותר על פי מה שקורה כיום בישראל ובעולם. אצלנו אין העלאות מחיר לא מוסברות. כל ההליך הוא שקוף מאוד ומסוכם מראש לפני תחילת העבודה

אנחנו נותנים כמובן אחריות על המוצרים שאנחנו מספקים ועל ההתקנה עצמה. אנחנו תמיד זמינים ללקוחותינו בכל יום ובכל שעה על מנת לתת חווית שירות מהטובות ביותר שיש כיום בשוק הישראלי

רוצים לשדרג את איכות החיים ? הגעתם למקום הנכון ! השאירו פרטים ונשמח לעזור לכם.

מחפשים לשדרג את איכות החיים בבית?

דברו איתנו עוד היום!