תכנון בית חכם

בית חכם

תכנון בית חכם

אתם בטח זוכרים איך כשהינו ילדים הינו צופים בסרטים שסימלו את העתיד.

באותם סרטים לא היה צורך באדם שידליק את האור או שיכבה אותו אלא הוא רק נתן את הפקודה. והיום, בעשור השלישי לתוך שנות האלפיים המתקדמות- אנחנו ממש שם. אור שנדלק במחיאת כף, מזגן שמתחיל לפעול כאשר נותנים לו פקודה מרחוק על ידי שימוש באפליקציה שמותקנת בטלפון נייד חכם או תריסים שעולים בשעה קבועה בבוקר- כל אלה הם לא בגדר תסריט מסרט או העתיד הרחוק.

כל הפעולות האלה נכנסות תחת תכנון של בית חכם ומאפשרות לנו להתקדם אל תוך העתיד שנראה לנו בעבר רחוק מתמיד. הפעולות האלה הן רק חלק מהפעולות שיש לקחת בחשבון בעת תכנון בית חכם. תכנון בית חכם הוא לא אפשרות רק של העשירים והמובילים בעולם אלא של כל אחד ואחת שרוצים להפוך את הבית שלהם לבית יותר נוח, נגיש ומתקדם.

תכנון בית חכם- הפיכת הפעולות החוזרות והשגרתיות לפעולות נשלטות מראש:

נדמה שכל המכשירים בחיינו בעשורים האחרונים- מהקטנים כגון טלפון נייד חכם ועד הגדולים כמו עיר חכמה הפכו להיות חכמים. ואכן האינטרנט של הדברים מאפשר לנו לבצע תכנון בית חכם ולחבר את כל המכשירים החשמליים בבית ולאגד אותם תחת שליטה של מערכת שליטה מרכזית אחת.

תכנון בית חכם בצורה נכונה ונבונה עם מחשבה מראש והתאמת המערכות כולן מאפשר לנו להפוך את הפעולות החוזרות והשגרתיות שלנו שאנו מבצעים ידנית באופן עצמאי כל יום- לפעולות שתבוצענה על ידי מערכת אוטומטית ללא מגע ידי אדם או עם מגע מינימלי של ידי אדם.

תכנון בית חכם כולל התקנה של מערכות שונות וחיבור שלהן לצורך התפעול השוטף של הבית. מערכות הבית החכם הן רבות ומגוונות והן מאפשרות לשלוט על הכניסה והיציאה לבית- פתיחה וסגירה של דלתות ושערים ועדכון על כניסה של אדם לא מורשה למבנה.

כמו כן ישנן מערכות שמאפשרות שליטה על מיזוג האוויר, אבטחת הבית, שליטה על התאורה, הפעלת מוצרי החשמל עד למוצרי הקצה במתגים ובשקעים ואפילו מערכת להשקיית הגינה. תכנון בית חכם בצורה נכונה ומותאמת לדיירי הבית מאפשר בחירה והתאמה של מערכות רלוונטיות לאותם דיירים וקישור ביניהן.

בית חכם אלחוטי

תכנון בית חכם- איך תעשו את זה בהתאם לצרכים ולדרישות שלכם:

כמו שתכנון של כל בית דורש לדעת מראש מה הם הצרכים והדרישות של הבית על כל דייריו, גם תכנון בית חכם דורש חשיבה והבנה של הבית והדיירים שבו.

לפני שאתם ממהרים לרכוש מערכת בית חכם אתם קודם כל צריכים לדעת מה  הם הצרכים שלכם והדרישות שלכם בתור דיירים. אילו מכשירים אתם צריכים שיהיו לכם, ואילו פעולות אתם מבצעים באופן תדיר ותרצו לתכנן ולתזמן אותן מראש בכדי שהמערכת החכמה של הבית החכם תבצע אותן עבורכם. בכדי לעשות זאת בצורה נכונה ולבצע תכנון בית חכם שיותאם ספציפית עבורכם מומלץ לחשוב על דבר אחד עיקרי והוא השגרה היום יומית שלכם.

כל דבר בתכנון המשפחתי שלכם- בין אם מדובר בתכנון יומי או תכנון חודשי נופל על שגרת הבית וכל אחד מהדיירים בה ולכן גם תכנון בית חכם מתבסס על השגרה שלכם. גם אם השגרה שלכם היא קבועה וגם אם יש לכם שגרה משתנה- תוכלו להתאים את המערכת הנכונה עבורכם וליהנות מהיתרונות הרבים של בית חכם.

איך תעשו את זה נכון? פשוט מאוד, קחו דף ועט ורשמו עליו את לוח הזמנים של כל אחד מדיירי הבית ביום טיפוסי ובסוף השבוע. לאחר שיש לכם את כל הנתונים תוכלו לבנות לוח זמנים מותאם בו אתם יודעים בדיוק מתי כל מערכת צריכה להתחיל לפעול ומתי כל מערכת צריכה להפסיק לפעול. עם כל המידע הזה תוכלו לסנכרן בין הפעולות ולתכנן את המערכות של הבית החכם בהתאם ללוח הזמנים שמתאים לכולם. וכך בן רגע החיים המשפחתיים שלכם יהפכו לקלים יותר לניהול ותפעול.

פעולות פשוטות ויום יומיות כגון- הדלקת האורות בשעה שבן הבית הראשון קם להתארגן בבוקר וכיבוי האורות בשעה שבן הבית האחרון הולך לישון תהיינה מתוכנתות מראש ולא תדרוש מכם לקום ולכבות את האורות, ואף לא לבדוק אם הדלתות נעולות ואם התריסים ירדו. לא תצטרכו לחכות עד שיהיו מים חמים בבוקר כי הדוד החשמלי יפעל לפי תכנון בשעה קבועה ויספק לכם מספיק מים חמים למקלחת בכל שעה שתבחרו.

אין צורך לחשוב במהלך היום אם השארתם את האורות דלוקים או ששכחתם להשקות את הגינה שכן ברגע שישנן פעולות קבועות שגרתיות שחוזרות על עצמן ניתן לתכנת אותן כחלק מתוך תכנון בית חכם והן תבוצענה על ידי המערכת מתי שקבעתם.

בנוסף- ברגע שתרצו לבטל פעולה באופן חד פעמי או תמידי או להוסיף פעולה אחרת- תוכלו לעשות זאת דרך מערכת הבקרה המרכזית בממשק תפעול נגיש ונוח לכל משתמש או דרך האפליקציה שתורידו במכשיר הנייד החכם שלכם. מרכז הבקרה הראשי של מערכת בית חכם מתאים לשימוש מקרוב או לשליטה מרחוק וניתן לשינוי והתאמה על ידי כל אחד מדייר הבית (רק מומלץ לא לבצע שינויים בלי לתאם מראש… בלי שום קשר לבית חכם או לא)

בית חכם

תכנון בית חכם- רכישה והתאמה של כל המכשירים החשמליים הביתיים שאתם צריכים:

לאחר שנסגרתם על השגרה שלכם ותכננתם את לוח הזמנים היומי של כל אחד מדיירי הבית ושל המשפחה כולה ביחד, ולאחר שהחלטתם אילו מערכות אתם צריכים ואילו מערכות אתם רוצים בבית שלכם הגיע הרגע הכיף של תכנון בית חכם. זה הרגע בו אתם מכינים רשימה של כל  המכשירים חכמים שתרצו שיתממשקו למערכת הכללית של בית חכם.

ישנם כמה מכשירים וכלים חכמים שהם חובה בכל תכנון בית חכם כגון הפיכת השקעים לשקעים חכמים ואת המתגים והדימרים למתגים חכמים ודימרים חכמים וזאת בכדי שתוכלו להעביר פקודות לכל מכשיר חשמלי שהוא בבית שמחובר לאותו שקע או לאותו מתג. מעבר לכך תוכלו לבחור אילו מערכות בית חכם חשובות לכם בבית שלכם- מערכת לשליטה על החשמל בבית (שהיא המערכת החכמה העיקרית והמרכזית ולכן היא חובה בכל בית חכם), מערכת לשליטה על מיזוג האוויר, על הדלקה וכיבוי הדוד, וגם מערכת השקיה. ניתן גם לבחור מערכת סאונד, מערכת אבטחה ואפילו חיישני תנועה לזהות תנועה במבנה או מסביב לו.

התקנה של בית חכם אלחוטי יכולה לסייע לכם רבות ולייעל את המגורים בבית אבל היא גם יכולה להיות מבולגנת ולא לפעול כמו שצריך במידה ואתם לא יודעים כיצד להשתמש בה או שבחרתם מערכת לא רלוונטית עבורכם. לכן חלק נכבד מכל תכנון בית חכם הוא להחליט מראש אילו מערכות רלוונטיות עבורכם ואילו מכשירים טובים לכם וייעשה בהם שימוש רב. כמו כן כדאי מאוד לבדוק ברשת ולקרוא ולהתעניין על סוגי המערכות השונות החכמות שקיימות בשוק- כולל דרכי החיבור .

תכנון בית חכם כולל את דרכי החיבור השונות של המערכת כולה- אם חיבור אלחוטי שניתן לבצע את ההתקנה של המערכת באופן עצמי ללא צורך בהתקנה של תשתית תקשורת חדשה, חיבור קווי שמאפשר חיבור לקו טלפון נייח או התממשקות לרשת האינטרנט האלחוטי של הבית. ישנה מערכת שניתנת להתקנה על ידי חשמלאי מוסמך וישנן מערכות יקרות יותר ומתוחכמות יותר אשר דורשות את ההתקנה של אנשי מקצוע רלוונטיים המכירים את העבודה ויכולים להבטיח התקנה מקצועית ומושלמת.

 

תכנון בית חכם

מה חשוב לקחת בחשבון בתכנון בית חכם:

עוד חשוב לקחת בחשבון – חלק שלא כל האנשים מודעים אליו או לא מודעים אליו עד הסוף ובצורה מושכלת הוא התקציב. תכנון בית חכם הוא תכנון לכל דבר- בניה של בית, שיפוץ של בית או שדרוג ולכן התקציב הוא חשוב מאוד. גם בתחום הזה יש מגוון מערכות במחירים שונים ואתם צריכים לבחור את המערכת הטובה ביותר והמתאימה ביותר עבורכם וכזו שגם עומדת בתקציב שיש לכם להוציא עליה.

כאשר מתכננים בית, משפצים בית או מתכננים להפוך בית רגיל לבית חכם יש לקחת בחשבון את העלויות של תכנון בית חכם- ישנן מערכות בית חכם שמתחברות בצורה קלה ופשוטה בצורה אלחוטית וחיבור לאפליקציה, ישנן מערכות בית חכם יותר מתוחכמות ומן הסתם יותר יקרות. מערכות אלה מצריכות חיבור מקצועי והתאמה לתשתית התקשורת של הבית. לכן ברגע שהחלטתם על התקציב שיש לכם ואתם יודעים אילו מערכות אתם מעוניינים שתהיינה לכם בבית החכם שלכם- כדאי שתפנו לאנשי מקצוע בתחום שיסייעו לכם בכל שלבי תכנון בית חכם והתאמתו לצרכים ולדרישות שלכם.

.

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו?שתפו איתו:

כל התקנה היא דבר אינדיבידואלי מבחינת הזמנים. ישנם התקנות היכולות לקחת כמה שעות בודדות, וישנם התקנות שיכולות לקחת ימים שלמים. אתר 'בית חכם' אינו מתפשר על זמני ההתקנה, ומתחייב לעמוד בכל הזמנים אשר סוכמו מראש עם הלקוח

אתר 'בית חכם' משתמש בציוד המתקדם ביותר שנמצא כרגע בכל העולם וזאת על מנת לתת ללקוח חוויה טכנולוגית ומתקדמת ולא מתפשרת על איכות

חשוב להבין שאנחנו עובדים עם הציוד המתקדם ביותר בשוק ונותנים ללקוחותינו את המחיר הריאלי ביותר על פי מה שקורה כיום בישראל ובעולם. אצלנו אין העלאות מחיר לא מוסברות. כל ההליך הוא שקוף מאוד ומסוכם מראש לפני תחילת העבודה

אנחנו נותנים כמובן אחריות על המוצרים שאנחנו מספקים ועל ההתקנה עצמה. אנחנו תמיד זמינים ללקוחותינו בכל יום ובכל שעה על מנת לתת חווית שירות מהטובות ביותר שיש כיום בשוק הישראלי

רוצים לשדרג את איכות החיים ? הגעתם למקום הנכון ! השאירו פרטים ונשמח לעזור לכם.

מחפשים לשדרג את איכות החיים בבית?

דברו איתנו עוד היום!