כמה עולה בית חכם – 3 דברים לקחת בחשבון

כמה עולה בית חכם

כמה עולה בית חכם – 3 דברים לקחת בחשבון

כל תכנון של שיפוץ או שידרוג של הבית מתחיל בשאלה אחת  – כמה זה יעלה לי בסופו של יום? כדי להישאר במסגרת התקציב רב האנשים נעזרים במעצבי פנים ובאדריכלים שביחד בונים את התקציב ומקפידים לא ל לחרוג ממנו.

אבל מה קורה כשרוצים לשדרג את הבית ולהפוך אותו לבית חכם? הרי לכל משפחה יש צרכים אחרים בעת התקנת בית חכם,, כך שלא יכול להיות מחיר אחיד לכולם לכן נשאלת השאלה האם בכלל יש תשובה אחת לשאלה כמה עולה בית חכם? התשובה היא כמובן לא.

בטח כבר הבנתם, לשאלה כמה עולה בית חכם יכולות להיות כמה וכמה תשובות. כל אחת מהן תלויה למעשה בצרכים שלכם מהבית החכם, בהתקנה של הבית החכם וכמובן במוצרי הבית החכם שתחליטו לרכוש ולהתקין.

עד לפני כמה שנים מי שרצה להפוך את הבית לבית חכם נאלץ להיפרד מכמה עשרות אלפי שקלים היות ותהליך ההתקנה היה מורכב וממושך ועלות מוצרי הבית החכם היתה גבוהה גם כן. אך ככל שעלה הביקוש לבית החכם וככל שנוספו עוד ועוד חברות המשווקות מוצרי בית חכם, כך גם ירדה העלות הכוללת בהתאם.

כמה עולה בית חכם

ידע שווה כח שווה חיסכון בכסף

כמה עולה בית חכם – היות ויש מגוון רחב של חברות בתחום מומלץ לעשות 3 דברים עיקריים בכדי להבין כמה עולה בית חכם.

  1. להבין מהי ההתנהלות בבית ולהתאים לה את מוצרי הבית החכם הנכונים ביותר עבור דיירי הבית. לתהליך הזה קוראים איפיון מערכת בית חכם. ככל שמערכת הבית החכם תכלול יותר בקרים, יותר מעגלים חשמליים ויותר חדרים, כך גם העלות של הבית החכם תהיה גבוהה יותר.
  2. להבין האם אתם צריכים מערכת קווית או אלחוטית עבור הבית החכם. מערכת קווית לבית חכם היא מערכת המותקנת על חוטי החשמל והטלפון הקיימים בבית. בית חכם המותקן על מערכת קווית מתאים לבתים ומשרדים הנמצאים בתהליכי תכנון ובניה. ההתקנה של מערכת קווית ארוכה יותר, יעילה יותר וכמובן גם יקרה יותר. לעומתה, מערכת בית חכם אלחוטית מורכבת בעצם על רשת האינטרנט (WIFI) של הבית. חשוב לדעת כי תקלה או ניתוק של האינטרנט תגרור איתה גם תקלות בתפעול מוצרי הבית החכם. ומה לגבי מחירים? עלות מרכזייה במערכת בית חכם קווית תנוע בין 4000 ₪ ל-11000 ₪ בעוד שהתקנת מרכזיה במערכת בית חכם אלחוטית תנוע בין 3000 ₪ ל-4000 ₪. העלות הסופית כמובן תלויה במספר המערכות המחוברות למרכזייה ולפעולות שהן צריכות לעשות.
  3. להבין האם אתם יכולים להתקין את מוצרי הבית החכם בצורה עצמאית או שתזדקקו להתקנה מקצועית של חברה המתמחה בהתקנת בתים חכמים. במידה ומדובר במספר מוצרי בית חכם בודדים, תוכלו לבצע את ההתקנה בעצמכם (אם יש לכם ידע טכני בחיבור מוצרים כאלה לאינטרנט ולחשמל) ובעלות נמוכה, אך במידה ולבית החכם שלכם נדרשות מספר מערכות חכמות (תאורה, חשמל, השקייה, אבטחה, סאונד ועוד) האמורות לעבוד בו זמנית הרי שמוטב שתיעזרו באנשי מקצוע מוסמכים ולשם כך תצרכו לשלם יותר.
כמה עולה בית חכם

הוזלת עלויות בית חכם על ידי רכישה חכמה

כמה עולה בית חכם – בנובמבר האחרון, התפרסמה באתר כלכליסט כתבה שעסקה בבתים חכמים ושם נכתב כי ב- 20% מבתי האב בישראל הותקנו מוצרי בית חכם. עוד נכתב כי בכל בית חדש הנבנה בארץ כבר מותקנת תשתית למערכות הבית החכם השונות.

אין ספק שיותר ויותר בתים בישראל ובעולם משלבים בתוכם מוצרי בית חכם והם הופכים את מוצרי בית חכם לסנדרט ולא למוצר מותרות השמור רק לעשירון העליון. העלייה בביקוש למוצרי הבית החכם, הידיעה שכל אחד או אחת יכולים להתקין מוצרי בית חכם לא רק שהגדילה את הביקוש אלא גם הגדילה את מספר החברות הפועלות בתחום.

למעשה נוצר שוק גדול של מוצרי בית חכם והקונים, אתם כמובן, יכולים לבחור לעצמם מוצרי בית חכם ממותגים שונים, באיכויות שונות ובעלויות שונות.

ממש בדומה לרכישת מוצרי חשמל אחרים לבית (מקרר או טלפון סלולרי), ניתן להוזיל את עלויות הבית החכם על ידי רכישה חכמה בשתי דרכים: הדרך הראשונה היא כמובן הזמנת מוצרי בית חכם און ליין. תוכלו להשוות מחירים בין אתרים בארץ ובין אתרים מחו"ל. החיסרון שבהזמנת מוצרי בית חכם מאתרים בחו"ל נעוץ בעובדה שקיים סיכוי גדול שהוראות התפעול והתקנה שלהם יהיו בשפה זרה ולא תמיד יגיעו עם תרגום לאנגלית. היתרון כמובן הוא בהפרש המשמעותי לעומת רכישת המוצרים בחנות פיזית בארץ.

הדרך השניה לחיסכון במחיר בית חכם היא להמתין לימי מבצעים מיוחדים או חגים ורק אז לבצע רכישה של המוצרים השונים. כמובן ששיטה זו מתאימה לאלה מכם שלא ממהרים להפוך את הבית שלהם לבית חכם ויש להם את האפשרות לחכות כמה חודשים עד שיפורסמו המבצעים השונים (הסיילים של קריסמס, מבצעי פסח או הנחות סייבר מונדיי הם רק חלק מהמבצעים שווה לחכות להם).

כמה עולה בית חכם

תפעול בית חכם

כמה עולה בית חכם – דיברנו רבות על תפעול הבית החכם ועל התאמת המערכות לצרכים של דיירי הבית, אך לא הסברנו בעצם באילו מערכות מדובר. למעשה, אפשר להפוך כל מכשיר חשמלי וכל חדר בבית לחכם ואוטומטי על ידי יצירת אוטומטציה או סקריפט. כלומר, ניתן לתכנת פעולות שיתרחשו בבית צורה מיידית וכתגובה לפעולה אחרת ללא התערבות נוספת מצידכם. לדוגמה, אם הגדרתם אוטומציה לבית החכם שתדליק את האורות בחדרי השינה בכל יום בשעה 20.00 בערב, תוכלו להגדיר מראש גם את סגירת החלונות. כך לא תצטרכו לעבור חדר חדר בבית ולוודא שכל החלונות סגורים.

זוהי כמובן רק דוגמא אחת לאוטומציה שאפשר לעשות בבית, אך יותר מהכל חשוב להתאים את הבית החכם לדיירים שלו (מה שכינינו קודם איפיון הבית החכם). חשוב להבין שאם יש ילדים בבית, מומלץ להתאים את הבית החכם לצרכים שלהם ולהתקין מצלמות חכמות, מנעול חכם או חיישן טמפרטורה לחדר שינטר עבורכם את הטמפרטורה וישלח לכם התראה לנידד במידה והחדר שלהם יהיה קר או חם. גם במקרה זה תוכלו לתכנת אוטומציה שתפעיל את המזגן על חימום או קירור בהתאם לטמפרטורה שזיהה החיישן בחדר.

בין מערכות הבית החכם שתוכלו להתקין בבית שלכם תוכלו למצוא מערכות מיזוג ואיוורור, מערכות תאורה, מערכות השקייה, מערכת סאונד, מערכות פתיחת וסגירת חלונות ועוד. מלבד מערכות אלה תוכלו לרכוש גם מוצרי בית חכם המותקנים כיחידים ולא כחלק ממערכת מורכבת, ביניהם תוכלו למצוא מנעול חכם לבית, שקע חכם או מנורה חכמה, רמקולים חכמים ועוד.

דבר נוסף שחשוב לדעת לפני שעומדים להתקין בבית מוצרי בית חכם הוא מה קורה כאשר יש תקלה במערכת הבית החכם? מה קורה אם האינטרנט מתנתק או שיש הפסקת חשמל ומערכת הבית החכם מפסיקה לפעול? האם החברה המתקינה מספקת שירותי תיקונים? האם יש צורך בגיבוי על מנת לוודא שהמערכת תמשיך לפעול בצורה תקינה למרות התקלה? חשוב לוודא כי יש לכם איזה שהיא "תעודת ביטוח" שתאפשר למערכות להמשיך ולתפקד, הרי לא תירצו "להתקע" עם מערכות חכמות שאין להם שליטה עליהן. 

כמה עולה בית חכם

אז כמה בעצם עולה בית חכם?

כמה עולה בית חכם – כפי שבטח הבנתם אין תשובה אחד שתתאים לכולם, הרי לכל אחד מאיתנו יש בית אחר וסגנון חיים אחר. כל מי שמתעניין ורוצה להפוך את הבית שלו לבית חכם חייב להבין שלכל בית יתאימו מוצרים שונים, המתחברים למרכזייה שונה והעלויות ישתנו בהתאם.

יכול להיות שעבור הבית שלכם תתאים מרכזייה שיכולה לרכז כ- 40 מוצרי בית חכם והיא תהיה הדבר היעיל והנכון להתקנה עבורכם בעוד שעבור השכן ממול דווקא תתאים מרכזיה קטנה יותר מהסיבה הפשוטה שהוא מתקין פחות מוצרי בית חכם.

בואו נסכם ונאמר ש…

כמה עולה בית חכם – מחירה של מערכת בית חכם אינו קבוע וכל מה שניתן לעשות הוא רק לתת לכם המתעניינים בתחום הערכה גסה של עלויות. יחד עם זאת חשוב שתדעו שיש 3 דברים שצריך לקחת בחשבון כדי לקבל הערכת מחיר מדויקת – איפיון המערכת, סוג התשתית וכמובן סוג ההתקנה.

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו?שתפו איתו:

כל התקנה היא דבר אינדיבידואלי מבחינת הזמנים. ישנם התקנות היכולות לקחת כמה שעות בודדות, וישנם התקנות שיכולות לקחת ימים שלמים. אתר 'בית חכם' אינו מתפשר על זמני ההתקנה, ומתחייב לעמוד בכל הזמנים אשר סוכמו מראש עם הלקוח

אתר 'בית חכם' משתמש בציוד המתקדם ביותר שנמצא כרגע בכל העולם וזאת על מנת לתת ללקוח חוויה טכנולוגית ומתקדמת ולא מתפשרת על איכות

חשוב להבין שאנחנו עובדים עם הציוד המתקדם ביותר בשוק ונותנים ללקוחותינו את המחיר הריאלי ביותר על פי מה שקורה כיום בישראל ובעולם. אצלנו אין העלאות מחיר לא מוסברות. כל ההליך הוא שקוף מאוד ומסוכם מראש לפני תחילת העבודה

אנחנו נותנים כמובן אחריות על המוצרים שאנחנו מספקים ועל ההתקנה עצמה. אנחנו תמיד זמינים ללקוחותינו בכל יום ובכל שעה על מנת לתת חווית שירות מהטובות ביותר שיש כיום בשוק הישראלי

רוצים לשדרג את איכות החיים ? הגעתם למקום הנכון ! השאירו פרטים ונשמח לעזור לכם.

מחפשים לשדרג את איכות החיים בבית?

דברו איתנו עוד היום!