עיצוב חדר אמבטיה עם בית חכם טרנדים לשנת 2022

עיצוב חדר אמבטיה

עיצוב חדר אמבטיה טרנדים לשנת 2022

בשנים האחרונות הבנו עד כמה השהייה בבית יכולה להיות לא רק פונקציונלית אלא גם אסטטית ומהנה. משפחות רבות החליטו לשפץ את הבית ובעיקר את חדרי האמבטיה כדי להעניק לבית שלהם תחושה טובה יותר. 

אם גם אתם כמו משפחות אלה שוקלים או מתכננים לשפץ את חדר האמבטיה במהלך השנה הקרובה, כדאי שתכירו את הטרנדים המובילים בעיצוב אמבטיה לשנת 2022 ואת הטיפים שלנו לעיצוב חדר אמבט. 

5 טרנדים לעיצוב האמבטיה

ריכזנו עבורכם את חמשת הטרנדים המובילים לעיצוב הבית לשנת 2022:

  1. אמבטיה "מרחפת"

כשאנחנו חושבים על אמבטיה אנחנו חושבים עליה מלבנית צמודה לקיר, גדולה או קטנה. אך כיום דווקא האמבטיה המרחפת שאינה מחוברת לקירות, היא הדבר החם בעיצוב חדרי אמבטיה. האמבטיה יכולה להיות צמודה לרצפה באופן מלא או מונחת על גבי רגליים. 

  1. אסלות טכנולוגיות 

עבר כל האסלות נראו אותו הדבר. גדולות, עם תא הדחה גדול וחיבור רחב לרצפה. עם השנים קטנו האסלות וקטנו מיכלי ההדחה ואף הצליחו לפתח את האסלה המרחפת ואת הניאגה הסמויה המעניקות לכל חדר אמבטיה מראה יותר נעים ונקי לעין.

כיום, עומדות בפני מי שרוצה להתקין אסלה מגוון אפשרויות. מלבד האפשרות לבחור באסלה צבעונית, ניתן לבחור כיום באסלה טכנולוגית ןחדישה המציעה מגוון אפשרויות תפעול שלא היו קודם. 

האסלות הטכנולוגיות משלבות בתוכן מגוון פתרונות חדישים לשמירה על היגייינה ונוחות מירבית:

  • שטיפה במים חמים במקום במקום ניגוב בנייר טואלט 
  • חימום מושב האסלה לפי דרישה 
  • מושב אסלה מרופד
  • מנגנון לשטיפה אינטימית לנשים
  • מנגנון לניטרול ריחות רעים 
  • מנגון לניקוי עצמי
  • פתיחה וסגירה של המושב בצורה אוטומטית ללא מגע
  • אסלה משולבת תאורת לד 
עיצוב חדר אמבטיה עם מערכת בית חכם
עיצוב חדר אמבטיה עם מערכת בית חכם
  1. התקנת מערכת בית חכם 

רבים שמעו על הבית החכם כבית בו מותקנים מכשירים טכנולוגיים המאפשרים שליטה מרחוק על המערכות המותקנות בבית. 

בין היתר ניתן לשלוט מרחוק ולהגדיר פעולות מסוימות באמצעות מוצרי בית חכם במערכות הכניסה והיציאה מהבניין, מערכות החשמל, המיזוג, התאורה, ההשקייה, האזעקה ועוד מערכות נוספות. 

בחודשים האחרונים החלו מעצבים ואדריכלים רבים לשלב מערכת בית חכם גם בחדרי אמבטיה על ידי התקנת נורה חכמה, שקעים חכמים ואפילו רמקולים חכמים. הבית החכם מאפשר לכם לתפעל את חדר האמבטיה מרחוק:

  • בעזרת מתג חכם תוכלו לחמם את המים כך שיהיו חמים בשעה מסוימת של היום. לדוגמה, כשאתם מתעוררים בבוקר תוכלו להיכנס לאמבטיה ולא לחכות שהמים יתחממו. 
  • בעזרת נורה חכמה תוכלו לעמעם את האורות 
  • בעזרת רמקולים חכמים תוכלו לשמוע מוזיקה נעימה בזמן האמבטיה 

כמובן שיש מוצרי בית חכם נוספים אותם תוכלו להתקין בחדר האמבטיה וכל מעצבת או אדריכלית תוכל להתאים עבורכם את המכשירים שיפכו את חדר האמבטיה שלכם מסתם עוד חדר אמבטיה יפה ושימושי לחדר אמבטיה מפנק ומרגיע שמרגיש כמו ספא מפנק. 

  1. ברזים מיוחדים

כמה אפשר להפתיע בעיצוב של ברז? הרי ברז הוא לא אביזר אמבט מעניין במיוחד ואפשר לומר עליו שהוא אפילו אחד המשעממים. במשך שנים הברירה היחידה היתה ברז בצבע ניקל (כסוף). 

אך כשאין הרבה מקום לחידוש דווקא הראש היצירתי מתחיל לחשוב איך לצאת מהקופסא, איך למצוא פתרונות יצירתיים ולהפוף ברזים משעממים לברזים מעוצבים בצורה מקורית ומיוחדת. 

הפתרון נמצא בצורת צביעת הברזים בצבעים שונים ובעלי ציפויים שונים. אם בעבר ברז מניקל היתה הבחירה היחידה עבור משפחות רבות, כיום ניתן לבחור בברזים במגוון רחב של צבעים כגון כחול, ירוק, שחור, זהב, זהב אדום ועוד צבעים רבים. 

אם תרצו ממש להתפרע תוכלו לבחור בברז בעל צורה ייחודית כגון אבן, חלוק נחל או ברז בטקסטורה של עץ. גם ראשי מקלחת עברו מתיחת פנים וניתן למצוא אותם בצורות נוספות מלבד עיגול או מרובע. לדוגמא, ראש מקלחת בצורת טיפה ענקית הנראה כאילו הוא נוזל מן התקרה. 

  1. מראה מתועש

אם בעבר העיצוב הכפרי המשלב בין גווני חום ולבן היה המועדף על משפחות רבות, הרי שבשנת 2022 הטרנד הולך דווקא לכיוון ההפוך עם מראה מתועש הכולל עיצובים המשלבים בין עץ, מתכת, בטון וחומרים נוספים המעניקים לאמבטיה מראה מחוספס, עירוני ומתכתי. 

חומרים אלה בשילוב עם כיור לבן, אסלה לבנה, ברזים בעלי צבע מתכתי (זהב, ניקל, כרום) ואריחי קרמיקה לבנה מעניקים לחדר האמבטיה מראה מיוחד ויוקרתי, כך שמי שנכנס אל החדר לפעמים תוהה האם הוא נמצא בבית משפחתי או בבית מלון בוטיק באירופה. 

עכשיו אחרי שאתם מכירים את הטרנדים המובילים לעיצוב חדר אמבטיה לשנה הקרובה, ניתן לכם כמה טיפים בכדי לעצב את האמבטיה בדרך הנכונה ביותר. 

עיצוב חדר אמבטיה עם אביזרי בית חכם
עיצוב חדר אמבטיה עם אביזרי בית חכם

איך מתכננים חדר אמבטיה?

כשאנחנו עומדים בפני תכנון חדר אמבטיה או רק שיפוץ של חדר כזה, חשוב שנדע על אילו צרכים החדר צריך לענות לנו, לדוגמה:

  • כמה איחסון צריך למגבות וחומרי ניקוי?
  • כמה איחסון צריך לכלי ניקוי כגון דלי רחצה, מטאטא ומגב?
  • איפה שמים את מברשות שיניים והמסרקים? (מגירה או מדף) 
  • האם אנחנו רוצים מקלחון גדול ומרווח או אמבטיה גדולה? 
  • היכן נמקם את סל כביסה?

ככל שהמעצבת תדע בצורה טובה יותר מה הצרכים והשימושים שלכם בחדר האמבטיה כך היא תדע להתאים לכם את התכנון הטוב ביותר. לדוגמה, אם אתם לא אוהבים לנקות המעצבת תמליץ לכם להתקין כיור מובנה (כיור המחובר לשיש) כך שיהיה קל לנקות אותו. 

איזה סגנון עיצובי מתאים לאמבטיה?

למרות שהמראה המתועש יהיה העדפת המעצבים והאדריכלים בשנה הקרובה, אפשר כמובן ללכת אחרי הלב ולא אחרי הטרנדים ולבחור באמבטיה בעיצוב כפרי, אמבטיה בעיצוב מודרני או אמבטיה בעיצוב קלאסי.

אחרי שתחליטו על סגנון כזה או אחר, תוכלו לבחור את הצבעוניות עליה תתבססו. לדוגמה, לחדר אמבטיה בעיצוב מודרני נבחר אריחים בכל מיני צבעים בוהקים אך לחדר אמבטיה בסגנון קלאסי דווקא נבחר באריחי שיש לבן עם "ורידים" בצבע אפור בהיר. 

עיצוב חדר אמבטיה עם בית חכם
עיצוב חדר אמבטיה עם בית חכם

אז מה יותר טוב – אמבטיה או מקלחון?

האמת היא שאין תשובה אחת לשאלה מה עדיף מקלחון או אמבטיה. את ההכרעה עושים בהתאם לצרכים של דיירי הבית. משפחות עם ילדים לרב יעדיפו אמבטיה, בעוד אנשים מבוגרים יעדיפו מקלחון עם ספסל ישיבה ויש אחרים שיעדיפו את שניהם כי כל פעם מתחשק להם עוצמת זרם אחרת.
כמובן שבכל אחד מהם טמונים יתרונות וחסרונות. האמבטיה מאפשרת שהייה ממושכת במים, אך מצד שני היא תופס מקום גדול יותר מחדר האמבטיה. לעומתה, מקלחון לא תופס הרבה מקום, אך מאפשר מקלחות מהירות. 

איך אפשר לעשות שימוש חכם במראות?

מעבר לתפקיד הפונקציונלי של המראה, אפשר להיעזר בה לפתרון בעיות תכנוניות על אחת כמה וכמה אם מדובר בחדר אמבטיה קטן. 

כיום ניתן למצוא מראות עם תאורה, מראות עם איחסון ואפילו מראה חכמה המציגה את השעה, את הטמפרטורה בחדר ומנקה את עצמה מאדי מים חמים. 

ככל שהמראה בחדר באמבטיה גדולה יותר, כך החזר האור גדול יותר ונוצר אפקט שהחלל כולו גדול יותר. 

כמה אור צריך בחדר האמבטיה?

אנשים רבים חושבים שהיות וחדר האמבטיה הוא חדר קטן עם חלון, הוא לא צריך הרבה תאורה ומספיקה מנורה אחת במרכז החדר. 

אך למעשה, מנורה אחת במרכז החדר לא תמיד מספיקה ולעיתים נדרשת תאורה עדינה יותר וממוקדת (למשל, בעת גילוח הפנים) כך שמומלץ להתקין מספר מנורות במספר מקומות בחדר.

מומלץ להתקין תאורה מרכזית מעל המראה ולהוסיף נקודות תאורה נוספות עדינות יותר. התקנת שני מפסקי חשמל תאפשר לשם לבחור בין תאורה לכל החדר שלרב תהיה ישירה וחזקה ובין תאורה עדינה ורכה יותר אם תרצו להתפנק באמבטיה חמימה עם כוס יין. 

איך בוחרים צבע לאמבטיה?

כאן לדעתנו מגיע השלב עם ההתלבטות הגדולה ביותר עבור כל מי שמעצב אמבטיה – איזה צבע לבחור? קיים כיום מבחר עצום של אריחים, ארוחות, כיורים, ברזים ואפילו אסלות בצבעים שונים ובעיצובים שונים. 

אז איך בוחרים צבע אחד וחיים איתו בשלום? אפשר כמובן להתחיל בצבעים האהובים עליכם ולשלב אותם בחדר האמבטיה. לדוגמה, אם הצבע האהוב עליכם הוא צהוב תוכלו לבחור בארון אמבטיה צהוב ולשלב אותו בחדר אמבטיה עם אריחים לבנים או אריחים אפורים. 

אם אתם נועזים יותר, הן מבחינת הצבע והן מבחינת הצורה, תוכלו לבחור באריחים מאוירים בעלי דוגמאות שונות. ואם אתם נועזים אבל לא יותר מדי, תוכלו לעצב את חדר האמבטיה בצורה מעודנת ורק להקצות איזור אחד או קיר אחד לעיצוב צבעוני ושונה. קיר כזה בשפה המקצועית נקרא קיר כח היות והוא מושך אליו את תשומת הלב של הנוכחים בחדר.

תמיד אפשר לבחור בצבע אחיד לכל האריחים ולהוסיף לחדר האמבטיה נקודות צבע בעזרת אביזרים כגון וילון האמבטיה, שטיח האמבטיה, מגבות ידיים ותמונות. היתרון בבחירת עיצוב כזו היא שניתן בקלות ובעלות נמוכה להחליף את הנראות של חדר האמבטיה כל כמה חודשים. 

האם אפשר לשים צמחים בחדר האמבטיה?

צמחים ועציצים תמיד מוסיפים אווירת טבע לחדר והאמבטיה אינה שונה מחדרים אחרים. מלבד תוספת הצבע הירוקה שיתנו העציצים לחדר האמבטיה הם גם ינקו את האוויר, יספחו את הרעלים ויספגו את הלחות. 

צמחים ממשפחת השרכים יתאימו מאוד לחדר האמבטיה. השרכים אוהבים מים ולא זקוקים להרבה אור כך שחדר האמבטיה יהיה מיקום מושלם עבורם. 

צמח נוסף שיכול להתאים לחדר האמבטיה הוא הסחלב שאוהב סביבה לחה, אך בניגוד לשרכים הוא צריך חשיפה לאור השמש. לכן הסחלב מתאים לחדרי אמבטיה מוארים בעלי שמש ישירה. 

בניגוד לשרכים ולסחלבים, סוקולנטים (קקטוסים גמדיים) לא דורשים מאמץ כלל. פשוט מניחים אותם באמבטיה ו….זהו. 

אם גם אתם מהאנשים שנוהגים "להרוג" צמחים ועציצים, תמיד תוכלו להוסיף קצת צמחיה מפלסטיק או פסלוני חרסינה בצורת פרחים או קקטוסים. 

לסיכום, שיפוץ חדר האמבטיה יכול להיות דבר מהנה ביותר. אמנם תקופת השיפוץ תהיה רווית רעש, לכלוך ואבק אבל התוצאה הסופית ללא ספק תהיה שווה כל רגע.

חשוב שתזכרו, חדר האמבטיה הוא החדר בו אנחנו נרגעים בסופו של יום או נטענים לקראת יום חדש לכן כדאי לחשוב לעומק לגבי העיצוב שלו ולגבי פתרונות האיחסון שבו כי הוא ישרת אותו לטווח הארוך. 

עוד חשוב לזכור שלפני שאתם מתכננים את חדר האמבטיה מומלץ שתפנו לייעוץ מקצועי של אדריכלית או מעצבת פנים שיעזרו לכם לתכנן את חדר האמבטיה בצורה הטובה ביותר והפונקציונלית ביותר עבור צרכי המשפחה שלכם. הרי לא תרצו לגלות בסוף השיפוץ ששכחתם משהו או שעשיתם מדידות לא נכונות.

עכשיו, אחרי שקראתם על הטרנדים לעיצוב חדר אמבטיה לשנת 2022 ולמדתם כיצד לתכנן חדר אמבטיה בצורה חכמה ופונקציונלית, נשאר לנו רק לאחל לכם דרך צלחה ומקלחת מהנה.  

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו?שתפו איתו:

כל התקנה היא דבר אינדיבידואלי מבחינת הזמנים. ישנם התקנות היכולות לקחת כמה שעות בודדות, וישנם התקנות שיכולות לקחת ימים שלמים. אתר 'בית חכם' אינו מתפשר על זמני ההתקנה, ומתחייב לעמוד בכל הזמנים אשר סוכמו מראש עם הלקוח

אתר 'בית חכם' משתמש בציוד המתקדם ביותר שנמצא כרגע בכל העולם וזאת על מנת לתת ללקוח חוויה טכנולוגית ומתקדמת ולא מתפשרת על איכות

חשוב להבין שאנחנו עובדים עם הציוד המתקדם ביותר בשוק ונותנים ללקוחותינו את המחיר הריאלי ביותר על פי מה שקורה כיום בישראל ובעולם. אצלנו אין העלאות מחיר לא מוסברות. כל ההליך הוא שקוף מאוד ומסוכם מראש לפני תחילת העבודה

אנחנו נותנים כמובן אחריות על המוצרים שאנחנו מספקים ועל ההתקנה עצמה. אנחנו תמיד זמינים ללקוחותינו בכל יום ובכל שעה על מנת לתת חווית שירות מהטובות ביותר שיש כיום בשוק הישראלי

רוצים לשדרג את איכות החיים ? הגעתם למקום הנכון ! השאירו פרטים ונשמח לעזור לכם.

מחפשים לשדרג את איכות החיים בבית?

דברו איתנו עוד היום!