הטעויות הנפוצות ביותר בתכנון בית חכם וכיצד להימנע מהם

הטעויות הנפוצות ביותר בתכנון בית חכם וכיצד להימנע מהם

הטעויות הנפוצות ביותר בתכנון בית חכם וכיצד להימנע מהם

כמו בעיצוב בית רגיל גם בעיצוב בית חכם, תחום חדש יחסית שהופך להיות מאוד פופולרי בשנים האחרונות יש כמה טעויות שרוב האנשים עושים בין אם הם נעזרי באנשי מקצוע או בין אם החליטו לאתגר את עצמם ולעשות זאת לבד. בכתבה הבאה אסקור כמה מהם ואנסה לעזור לכם לעצב את הבית החכם שלכם בלעדיהם.

תפסת מרובה לא תפסת

אנשים רבים בוחרים לעבור לבית חכם כי הם מטבעם חובבי טכנולוגיה גדולים. אנשי מגמת הרובוטיקה בבית הספר או כאלו שעוד בתור ילדים היו מחברים מנוע דלק לסקייטבורד וקורקינט פשוט כדי שיסעו מהר יותר. האנשים הללו מטבעם סטרטאפיסטים וחובבי קדמה וכל מוצר חדש בשוק הדיגיטל פשוט מושך אותם. לכן כאשר מישהו מבני הזוג הוא כזה הנטייה בתכנון בית חכם תהיה להפוך אותו לכמה שיותר חכם, וזה אומר, להשתמש בכל גאדג'ט חכם שיש לשוק להציע. התוצאה לרוב תהיה בית שמלא עד אפס מקום באין ספור חיישנים ומכונות שלרוב בני הבית חוץ מהחובב עצמו לא יהיה שמץ של מושג מה השימוש הנכון והמועיל בו. 

בית חכם
בית חכם

מעבר לכך שכל מוצר כזה עלול לתפוס מקום ולפגוע בתקציב המשפחתי, לדעתי אין בכך שום צורך. כיום קיימים עזרים שמרכזים מגוון פונקציות תפעוליות שונות במספר מכשירים בודדים ואלו יכולות לענות על רוב הצרכים של בני הבית. לדוגמה במקום לחבר בכל חדר טלוויזיה חכמה אחרת עם עזרי שמע שונים אפשר להשתמש בעוזרת קולית כמו סירי שמחוברת ישירות לכל אביזרי הבידור והתפעול הבסיסים בבית. ההמלצה שלי בהקשר היא לנסות להתאים את האפשרויות החכמות שאתם בוחרים להוסיף לבית החכם לצרכים של המשפחה שלכם באופן ספציפי.

A tablet with smart home screen.
A tablet with smart home screen.

יקר זה הכי טוב

לא פעם הנטייה שלנו היא לחשוב שמה שיקר הוא בהכרח המוצר הטוב והמוביל ביותר. לפעמים , זהו באמת המצב , אך לרוב קיימות חברות דומות שמייצרות את אותם מוצרים ושאינן השקיעו כספים מרובים על מנת להיות הראשונות בשוק ולתפוס את הפאטנט ולכן הן לא נאלצו לשלם מחיר יקר מידי עבור המוצר שלהם והמחיר לצרכן הוא בהתאם. דבר דומה קורה בעולם התרופות , כשתרופה חדשה יוצאת לשוק המחיר עליה גדול פי חמש מזה שיהיה אחרי מספר שנים ברגע שתוקף הפאטנט יגמר וחברות נוספות יוכלו לקבל את הנוסחה הכימית ליצירת התרופה ולייצרה תחת שם אחר. יש מגוון חברות שמייצרות טכנולוגיה חכמה איכותית שניתן לסמוך עליה פשוט , והדוגמה הטובה ביותר היא חברת שיאומי. המחירים נמוכים יותר והאיכות טובה לא פחות מזו של השמות הגדולים בשוק. אם יש לכם תקציב מוגבל אך דרישות למוצרים חכמים ואיכותיים ההמלצה שלי  היא לסקור את אותן חברות ומוצרים שאתם מעוניינים בהם באינטרנט, והעדיפות לחיפוש ביקורות בשפה זרה, בין אם זה רוסית אנגלית או פולנית.

אני מבין הכי טוב 

זאת לא בושה להודות שתאי העצב במוח שלנו לא מספיקים לאחסון כל המידע והגירויים שאנחנו מקבלים מהעולם. במיוחד היום ששטף המידע שהמוח שלנו צריך לעבד ביום הוא כל כך עצום. יש כאלה שמסוגלים לבלות שעות מול המסך על מנת לבדוק את השוק, לחקור נושא חדש ולהפוך למומחים בתחום רק מחיפושים פשוטים בגוגל. ויש כאלו שפשוט לא. ההמלצה שלי היא שאם אין לכם פנאי ורצון ללמוד את כל תורת הבית החכם על רגל אחת בבואכם לתכנן בית כזה השאירו את העבודה לאנשי מקצוע בתחומם ותעקבו רק אחרי הדברים שחשובים לכם באמת. תמצאו חברה או איש מקצוע שאתם סומכים עליו , תגידו לו את הדגשים שלכם לתכנון הבית בין אם זה מחיר הכי נמוך או האפשרויות הכי חשובות או שימוש במוצרים הכי טובים שיש לשוק להציע. המטרה של אנשי המקצוע בסופו של דבר להוציא אתכם מרוצים כמה שיותר מהתהליך והבית החדש שלכם כדי שתוכלו להמליץ עליהם הלאה לחברים.

בכל אופן, בית חכם כמו כל בית דורש השקעה וסבלנות במהלך התכנון. זה המקום שאנו מבלים בו את מספר השעות הגדול ביותר במהלך היום והמקדש הפרטי בחיי כל אחד מאיתנו. השתדלו להיות חכמים בתכנונו בדיוק כמו הבית העתידי שלכם.

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו?שתפו איתו:

כל התקנה היא דבר אינדיבידואלי מבחינת הזמנים. ישנם התקנות היכולות לקחת כמה שעות בודדות, וישנם התקנות שיכולות לקחת ימים שלמים. אתר 'בית חכם' אינו מתפשר על זמני ההתקנה, ומתחייב לעמוד בכל הזמנים אשר סוכמו מראש עם הלקוח

אתר 'בית חכם' משתמש בציוד המתקדם ביותר שנמצא כרגע בכל העולם וזאת על מנת לתת ללקוח חוויה טכנולוגית ומתקדמת ולא מתפשרת על איכות

חשוב להבין שאנחנו עובדים עם הציוד המתקדם ביותר בשוק ונותנים ללקוחותינו את המחיר הריאלי ביותר על פי מה שקורה כיום בישראל ובעולם. אצלנו אין העלאות מחיר לא מוסברות. כל ההליך הוא שקוף מאוד ומסוכם מראש לפני תחילת העבודה

אנחנו נותנים כמובן אחריות על המוצרים שאנחנו מספקים ועל ההתקנה עצמה. אנחנו תמיד זמינים ללקוחותינו בכל יום ובכל שעה על מנת לתת חווית שירות מהטובות ביותר שיש כיום בשוק הישראלי

רוצים לשדרג את איכות החיים ? הגעתם למקום הנכון ! השאירו פרטים ונשמח לעזור לכם.

מחפשים לשדרג את איכות החיים בבית?

דברו איתנו עוד היום!