בית חכם ובניין חכם ומה ההבדלים ביניהם

בניין חכם

בית חכם ובניין חכם

כשאומרים בית חכם או בניין חכם מתכוונים למבנה שיש לו מערכת שליטה ממחושבת ששולטת במערכות הבניין החכם. אותה מערכת שליטה עובדת על ידי שימוש במעבדים, מחשבים ובקרים ובעזרתם היא  שולטת בתאורה, במיזוג, במערכות שמע ושאר המערכות במבנה. 

מערכות המבנה שניתן לחבר אותן למערכות של בית חכם:

-מערכת תאורה

-מערכת תריסים ווילונות

-מערכת דלתות 

-מערכת שער לרכב

-מערכת מיזוג אוויר

-מערכת חימום המים

-מערכת אזעקה

-מערכות אבטחת הבית כגון מצלמות וגלאי תנועה

-מערכות תקשורת- אינטרנט

-מערכות בידור- טלוויזיית כבלים, מערכת קולנוע ביתית, מערכות סאונד

-מערכת השקיה

-מכשירים חשמליים ביתיים

בניין חכם

היתרונות בחיבור של המערכות למערכות של בית חכם:

את המערכת השולטת באופן כללי במערכת בית חכם ניתן להתאים לתנאים של דיירי הבית ולכוון אותה בהתאם. כך לדוגמא ניתן לעדכן את המערכת כך שביום שמשי התריסים והווילונות יפתחו ויספקו אור טבעי לבית,  וכאשר מחשיך המערכת תדע להפעיל את גופי התאורה בהתאם.

מערכת בית חכם מאפשרת לבצע פעולות יום יומיות ופשוטות כמו הדלקת אורות או חימום מים למקלחת מראש וללא מגע ידי אדם כך שהכל מוכן לבואכם הביתה ולכניסתכם לחדר כלשהו בבית. מערכת בית חכם הופכת את הכל לנגיש ונוח לשימוש מכיוון שכל אחד מדיירי הבית יכול לתזמן את הפעולה הרצויה לפני שהוא מגיע הבית מרחוק וללא עיכובים. ניתן להדליק את מיזוג האוויר מראש או לחמם את הבית מראש בהתאם.

כיצד פועלת הטכנולוגיה של בית חכם?

המערכת של בית חכם היא כאמור מערכת ששולטת על מספר מערכות במבנה. 

למערכת מספר אפשרויות הפעלה בדרגות עצמאות שונות של המערכת- הפעלה עצמאית של המערכת ללא התערבות של בעל הבית כלל – מתאים למצב של דינה יבנה, חימום או קירור הבית והדלקת תאורה. האפשרות השנייה היא שליטה ישירה של בעל הבית בה הוא מאשר כל פעולה של המערכת והיא לא יכולה להתבצע ללא הפעלה ישירו שלו.

הדיירים במבנה יכולים לשלוט במערכת במספר דרכים- ישנה אפשרות להתקין לוח בקרה ייעודי או לשלוט במערכת על ידי שימוש בשלט ייעודי. כמו כן ניתן לשלוט בה דרך המחשב , הטאבלט או מכשיר חכם אחר. הדיירים יכולים גם להגדיר מראש נתונים ומצבי תפעול למכשירים שונים בבית ואותם מכשירים יפעלו בהתאם לנתונים שהוזנו אותם ניתן לשנות ולעדכן בכל זמן נתון באופן עצמאי.

בכדי לבחור מערכת בית חכם איכותית וטובה יש לבדוק את הספק היציאה החשמלי של כל מערכת. ככל שמדובר בהספק יציאה גבוה יותר, כך תהיה המערכת איכותית יותר עם בקרי חשמל אמינים יותר. לכן מומלץ לוודא שלבקרים במערכת יש הספק יציאה הגבוה מ2000 וואט בשביל להיות בטוחים שמדובר במערכת אמינה וטובה.

בית חכם
בית חכם

ובכל זאת קיימים מספר חסרונות במערכת בית חכם:

מערכת בית חכם אמנם הופכת את החיים בבית לקלים יותר והרבה יותר נוחים אבל יש לה גם כמה חסרונות. לא את כל הפעולות ניתן להגדיר כפעולות אוטומטיות כך שחלק מהן עדיין בעל הבית ייאלץ לבצע באופן עצמאי במקום שתפעלנה מראש. בחלק מהמערכות עדיין נדרשת מעורבות של הדיירים כמו מילוי מים בקומקום חשמלי או הכנסת חומר ניקוי למכונת הכביסה לפני הפעלתה.

חיסרון נוסף של המערכת הוא העובדה שמדובר במערכת בקרה ממוחשבת המחוברת לרשת האינטרנט ולכן חשיפה לאיומי סייבר ופורצים חיצוניים. לא חסרים סרטים המראים לנו כיצד פורץ חיצוני הצליח להתל בדיירי המבנה ולשחק עם החשמל, מים, ואורות של הבית החכם שלהם על ידי פריצה למערכת ושליטה במערכות השונות מרחוק- מה שהופך את היתרון הגדול ביותר של המערכת לחיסרון.

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו?שתפו איתו:

כל התקנה היא דבר אינדיבידואלי מבחינת הזמנים. ישנם התקנות היכולות לקחת כמה שעות בודדות, וישנם התקנות שיכולות לקחת ימים שלמים. אתר 'בית חכם' אינו מתפשר על זמני ההתקנה, ומתחייב לעמוד בכל הזמנים אשר סוכמו מראש עם הלקוח

אתר 'בית חכם' משתמש בציוד המתקדם ביותר שנמצא כרגע בכל העולם וזאת על מנת לתת ללקוח חוויה טכנולוגית ומתקדמת ולא מתפשרת על איכות

חשוב להבין שאנחנו עובדים עם הציוד המתקדם ביותר בשוק ונותנים ללקוחותינו את המחיר הריאלי ביותר על פי מה שקורה כיום בישראל ובעולם. אצלנו אין העלאות מחיר לא מוסברות. כל ההליך הוא שקוף מאוד ומסוכם מראש לפני תחילת העבודה

אנחנו נותנים כמובן אחריות על המוצרים שאנחנו מספקים ועל ההתקנה עצמה. אנחנו תמיד זמינים ללקוחותינו בכל יום ובכל שעה על מנת לתת חווית שירות מהטובות ביותר שיש כיום בשוק הישראלי

רוצים לשדרג את איכות החיים ? הגעתם למקום הנכון ! השאירו פרטים ונשמח לעזור לכם.

מחפשים לשדרג את איכות החיים בבית?

דברו איתנו עוד היום!