בית חכם אפל 4 מוצרים מנצחים

בית חכם אפל

בית חכם אפל 4 מוצרים מנצחים

השוק העולמי של מכשירי בית חכם לא מפסיק לגדול ולצמוח, על פי תאגיד הדאטה העולמי International Data Corporation (IDC) ברבעון האחרון של 2021 נשלחו למעלה מ – 220 מיליון משלוחי מכשירי בית חכם ברחבי העולם. למעשה מדובר בגידול של למעלה מ-10% במכירות הרבעון השלישי לשנת 2021.

מדי יום ברחבי העולם עוד ועוד אנשים הופכים את הבית שלהם לבית חכם (בית בעל מערכות הניתנות לתפעול על ידי חיבור לאינטרנט). תכנון בית חכם נחלק לשניים:

  1. בחירת מרכזיה לניהול הבית החכם – המרכזיה (יש המכנים אותה אקו סיסטם, בקר או נתב מרכזי) מהווה מקור השליטה הראשי בכל מערכות ומכשירי הבית החכם. למעשה, היא מרכזת אליה את כל כפתורי ההפעלה של כל המערכות והמכשירים, כך שמספיק מכשיר טלפון סלולרי אחד, טאבלט אחד או מחשב אחד בכדי לשלוט בכל התפעול של הבית.
  2. בחירת מוצרי בית חכם אפל – לכל בית ולכל משפחה יש צרכים אחרים והתנהלות שונה. בחירת מוצרי בית חכם אפל צריכה להיות תואמת לדרישות של דיירי הבית או לאופי של הבית (דירה, בית פרטי, מגדל מגורים או בניין עסקים).

קיים מגוון רחב של מערכות ומוצרים של בית חכם אפל, ביניהם תוכלו למצוא מערכת בית חכם לתאורה, מערכת בית חכם למיזוג ואיוורור, מערכת בית חכם להשקייה ומוצרי בית חכם נוספים עליהם נרחיב בהמשך.

בית חכם אפל

חברות מובילות בתחום הבית החכם

באופן לא מפתיע קיים קשר בין חברות מובילות בתחום הבית החכם ובין חברות המייצרות מוצרי חשמל וטכנולוגיה לבית. בין עשרת החברות המובילות את תחום הבית החכם לשנת 2021 תוכלו למצוא את אמאזון, אפל, סמסונג, סימנס, גוגל, ג'נרל אלקטריק ועוד.

ההובלה בתחום נחלקת למעשה לשני חלקים. חברות המובילות בתחום המרכזיה לבית החכם וחברות המובילות בתחום מכשירי הבית החכם.

בין החברות המובילות בנושא מרכזיית (אקו סיסטם) הבית החכם  תמצאו את HomeKit של אפל, אלכסה של אמאזון ו – Google Home של גוגל. בשנת 2019 חתמו שלושת החברות על הסכם משותף בו הוחלט כח לכל המרכזיות יהיה תקן תקשורת משותף כך שמכשירי הבית החכם יוכלו להתחבר לכל אחת מהמרכזיות ללא בעיה.

ומה לגבי מכשירי הבית החכם? קיים בשוק מגוון רחב של מכשירים וחברות יצרניות כך שמומלץ לעשות סקר בין כמה חברות ולהשוות את התכונות של כל מכשיר בית חכם והתאמתו לצרכים של דיירי הבית.

בין החברות המובילות בתחום המכשירים החמים תוכלו למצוא את Philips Hue, Belkin, Ecobee, Logitech, Sony ואת Xiomi. אתם בטח שואלים את עצמכם "מדוע אפל לא נמצאת ברשימה הזו?" ובכן התשובה היא שאפל תכננה את המרכזייה שלה, HomeKit, כך שתתאים רק למכשיר אחד מבית אפל והוא הרמקול של אפל הנקרא HomePod.

למרות שרק מוצר אחד של אפל מתחבר אל המרכזיה, בפועל ניתן לחבר  ה- HomeKit מכשירי בית חכם של חברות אחרות. בין מוצרים אלה תוכלו למצוא מצלמות, מנעולים לבית, מאוורים, מנורות, שקעים חשמליים, מתגים חשמליים, טרמוסטטים, רמקולים, ממטרות ועוד מוצרים רבים.

בית חכם אפל

בחירת מוצרי בית חכם אפל

בניגוד לשטיח חדש או תמונה חדשה לבית, בחירת מוצרי בית חכם מומלצים לא נעשית כלאחר יד ומומלץ אף להשקיע זמן רב במחקר בכל הקשר לבית חכם, מערכות אקו סיסטם ומוצרי בית חכם.

כדי לבחור מוצרי בית חכם אפל לבית שלכם צריך להתחיל באיפיון המערכת. האיפיון כולל את הבנת הצרכים של דיירי הבית והבנה מדויקת של מה כל אחד מהם צריך, בכל אחד מחדרי הבית ובכל שעה משעות היום. אפשר להכין קובץ ממוחשב של כל אחד מבני המשפחה ולרשום באילו שעות הוא נמצא בבית, מה הוא עושה בבית ואילו מערכות צריכות להיות מופעלות בזמן הזה.

בין השאלות שתוכלו לשאול את עצמכם על מנת לאפיין נכון את צרכי הבית החכם הן: מתי קמים בבוקר? מתי חוזרים מהעבודה? האם קיימים אירועים החוזרים על עצמם במהלך השבוע ודורשים הפעלה אוטמטית של מכשיר בית חכם אפל?

לדוגמא, אם פעמיים בשבוע הילדים יוצאים לאימון כדורגל בשעה 16.30 אחר הצהריים, אתם יכולים לכוון את המתג החכם כך שיפעיל את הדוד לחימום המים בצורה אוטומוטית כך שכשהילדים יחזרו מהחוג בשעה 19.00 כבר יהיו להם מים חמים.

לאחר שתבינו מהם הצרכים של הבית, תוכלו לרכוש את המכשירים ולבצע התקנה.

תוכלו לבחור בין התקנה עצמאית (זו כמובן זולה יותר ודורשת ידע בסיסי בחיבור מוצרי חשמל לאינטרנט) או בהתקנה מקצועית של מתקין מוסמך (זו יקרה יותר אך היא מבטיחה שלא יהיו טעויות בדרך).

המידע הרב שיש ברשת על הנושא ומגוון החברות הרחב גורמים לאנשים רבים להתבלבל ולפנות אל חברות חברות ייעוץ המתמחות בהתאמת מוצרי הבית החכם לצרכים של דיירי הבית.

עוד חשוב לדעת כי הפיכת מערכות תפעול הבית לאוטמטיות לא גורמת לנו, דיירי הבית, להסיר אחריות מהניהול השוטף של הבית. למה הכוונה? קיימים מקרים בהם מכשיר חשמלי שחובר למתג חשמלי יכול לפעול בצורה אוטומטית, אך הוא יזדקק לפעולה נוספת מאיתנו על מנת לפעול בצורה תקינה שלא תגרום לקלקול המכשיר.

לדוגמא, ניתן לחבר את הקומקום החשמלי למתג חכם אשר ידליק ויכבה אותו ללא מגע אדם. אך אותו מתג חכם ככל שיהיה לא יכול לזכור למלא מים בקומקום החשמלי. זו עדיין תהיה פעולה שדיירי הבית יצטרכו לבצע על מנת שהקומקום יפעל בצורה תקינה.

בית חכם אפל

4 מוצרי בית חכם מנצחים

למרות שלכל משפחה יש את הצרכים שלה מבחינת מוצרי בית חכם, מצאנו לערוך סקירה של ארבעה מוצרי בית חכם אפל מנצחים שכדאי שיהיו בכל בית:

  1. מתג חכם – למה לקום מהספה כדי להדליק את הדוד? למה לכבות את התנור כשהעוגה מוכנה? הרבה יותר קל ופשוט זה להתקין מתג חכם שתפקידו להדליק ולכבות מכשירי חשמל. היתרון במתג חכם הוא שניתן להפעיל אותו גם כשאתם מחוץ לבית, כך שאם שכחתם את המאוורר עובד או את הטלוויזיה עובדת תוכלו בלחיצת כפתור קלה מהנייד לסגור אותם.
  2. שקע חכם – הוא שקע המתחבר למוצרים חשמליים ומאפשר לדליק ולכבות אותם בכל יום ובאותה השעה בצורה אוטומטית. עוד מאפשר השקע החכם הוא להפעיל את המכשיר גם כשאתם מחוץ לבית. הדוגמא הטובה ביותר לשקע חכם היא כמובן המזגן. יצאתם מהבית ונזכרתם שהשארתם את המזגן דולק? אין בעיה. פשוט פותחים את האפליקציה לניהול הבית החכם ( האקו סיסטם עליה דיברנו בהתחלה) ולוחצים על כפתור כיבוי מזגן.
  3. מנעול חכם – כבר לא צריך לוודא שלקחנו את צרור המפתחות כשיצאנו מהבית או לוודא שהילדםי לקחו מפתח לבית הספר. כאשר מתקינים מנעול חכם אפשר לומר שלום למפתחות הרגילים. המפתח החכם מאפשר פתיחה של דלת הבית על ידי אחת משלוש הדרכים הבאות: פתיחת מנעול חכם על ידי טביעת אצבע, פתיחת מנעול חכם על ידי קוד ופתיחת מנעול חכם על ידי הטלפון הנייד.
  4. תאורה חכמה – חזרתם אחרי יום עבודה מייגע הביתה ונשכבתם על הספה לנוח קצת, אבל אתם לא מצליחים לעצום עיניים כי האור חזק. אין בעיה. בעזרת התקנה תאורה חכמה (נורה חכמה) תוכלו דרך הנייד להחליט האם לעמעם את האורות או לכבות אותם לחלוטין. ניתן כמובן להגדיר אוטמציה בה בכל יום בשעה קבועה כל אורות הבית ידלקו או יכבו.

מלבד ארבעת המוצרים האלה, תוכלו לרכוש מוצרי בית חכם אפל נוספים, כגון :

  1. חיישן תנועה – החיישן הזה מתאים בעיקר לבתים פרטים או דירות גן והוא משמש כמעין מערכת אזעקה. ניתן להגדיר כי כאשר החיישן מזהה תנועה הוא מיד מבצע פעולה מסוימת, לדוגמא הדלרת אור, השמעת מוזיקה או חיוג לטלפון הנייד של בעלי הבית.
  2. חיישן טמפרטורה – מנטר את הטמפרטורה בחדר ומבצע פעולות בהתאם לטמפרטורה שנמדדה. לדוגמה, ניתן להגדיר כי כאשר הטמפרטורה בחדר תעמוד על 30 מעלות, המזגן יתחיל לעבוד. עוד יכול חיישן הטמפרטורה כול לשמש באמצעי אזהרה נגד שריפות. כאשר החיישן יזהה כי בחדר יש טמפרטורה גבוהה באופן משמעותי (לדוגמא 45 מעלות), הוא ינתק את מוצרי החשמל שיש בחדר.
  3. מצלמות רשת – אנחנו נוהגים להשתמש בהן בעיקר לשיחות זום השורות לעבודה, אך למעשה הן יכולות לשמש גם כאמצעי לשמירה והגנה על בני הבית. בעזרת התקנת מצלמות רשת אשר מתחברות לטלפון הנייד לשידור ישיר (לייב) ניתן לפקח על הילדים כשהם עם בייביסיטר חדשה או לוודא שלא נכנס לבית גורם זר במידה וקיבלתם התראה בנייד.

לסיכום, מערכות בית חכם הוא תחום בעל מידע רב ומגוון מוצרים רב עוד יותר. מומלץ לבחור במרכזיה של אחת מהחברות המובילות בתחום כגון HomeKit של אפל ולהתאים לה את מבחר מוצרי בית חכם מנצחים.

 

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו?שתפו איתו:

כל התקנה היא דבר אינדיבידואלי מבחינת הזמנים. ישנם התקנות היכולות לקחת כמה שעות בודדות, וישנם התקנות שיכולות לקחת ימים שלמים. אתר 'בית חכם' אינו מתפשר על זמני ההתקנה, ומתחייב לעמוד בכל הזמנים אשר סוכמו מראש עם הלקוח

אתר 'בית חכם' משתמש בציוד המתקדם ביותר שנמצא כרגע בכל העולם וזאת על מנת לתת ללקוח חוויה טכנולוגית ומתקדמת ולא מתפשרת על איכות

חשוב להבין שאנחנו עובדים עם הציוד המתקדם ביותר בשוק ונותנים ללקוחותינו את המחיר הריאלי ביותר על פי מה שקורה כיום בישראל ובעולם. אצלנו אין העלאות מחיר לא מוסברות. כל ההליך הוא שקוף מאוד ומסוכם מראש לפני תחילת העבודה

אנחנו נותנים כמובן אחריות על המוצרים שאנחנו מספקים ועל ההתקנה עצמה. אנחנו תמיד זמינים ללקוחותינו בכל יום ובכל שעה על מנת לתת חווית שירות מהטובות ביותר שיש כיום בשוק הישראלי

רוצים לשדרג את איכות החיים ? הגעתם למקום הנכון ! השאירו פרטים ונשמח לעזור לכם.

מחפשים לשדרג את איכות החיים בבית?

דברו איתנו עוד היום!