איך עובד בית חכם – מדריך לשנת 2022

איך עובד בית חכם

איך עובד בית חכם – מדריך לשנת 2022

בית חכם הוא בית המתפעל את עצמו, טוב בואו נודה בזה כמעט מתפעל את עצמו. בית חכם הוא בית שבו בלחיצה כפתור אחת תוכלו לפתוח או לסגור חלונות, תוכלו לעמעם את האורות ואפילו תוכלו להשקות את הגינה. תוכלו לעשות את זה מכל מקום בארץ כל עוד יש חיבור לאינטרנט.

כיום, כ – 20% מבתי האב בישראל כבר התקינו מוצרי בית חכם ובארה"ב קרוב ל- 50% מבתי האב עשו זאת. אז מה הפלא שכולם רוצים לדעת איך עובד בית חכם? חיבור הבית למערכות בית חכם כבר אינו שמור לעשירון העליון אלא הוא זמין ונגיש לכל בית בהתאם לתקציב ולצרכים שלו.

צעדים ראשונים לקראת בית חכם

כדי להבין איך עובד בית חכם חשוב להבין שמדובר בבית בו נעשה חיבור בין שלושה דברים עיקריים: מכשירי החשמל השונים שיש בבית, תשתית האינטרנט שיש בבית (יש לבחור בין תשתית אלחוטית או תשתית קווית) ובין מערכת הפעלה אחת השולטת ומתפעלת את הכל (לרב מכנים אותה מרכזייה או אקו סיסטם).

בזכות פיתוח טכנולוגי הנקראIoT  (the Internet of Things) יותר ויותר מכשירי חשמל מעוצבים ומתוכנתים כך שיהיו בהם חיישנים מיוחדים המתחברים לאינטרנט ומשדרים מידע על צריכת החשמל של המכשיר לאפליקציה המותקנת על הנייד של בעלי הבית.

בעזרת חיישנים אלה ובעזרת החיבור לאינטרנט דרך המכשיר הנייד ניתן בעצם לשלוט במכשירים השונים מרחוק (גם את אתם נמצאים מחוץ לבית).

בין מכשירי החשמל שכבר חוברו לטכנולוגיה הזו תוכלו למצוא מזגנים, רמקולים, רובוטים שואבים, מקררים חכמים, שעונים חכמים ועוד. כמובן שככל שהטכנולוגיה הזו מתפתחת ומשתכללת, כך יותר ויותר מכשירי חשמל ויותר מכונות מתחברים אל האינטרנט.

למעשה, בבית חכם מותקנים מכשירי חשמל ומערכות תפעול שונות כגון סאונד, תאורה, השקייה, נעילה ומיזוג אל מערכת תפעול אחת או אל אפליקצייה אחת המותקנת על מכשיר נייד, טאבלט או מחשב נייח. במידה ויש מספר קומות בבית או מספר רב של משתמשים בבית החכם (במשרדים לדוגמא) מומלץ לייעד מספר טלפונים סלולריים או טאלטים לניהול ותפעול הבית החכם.

איך עובד בית חכם

איפיון מערכת הבית החכם – איך עובד בית חכם

בהתאם לצרכים של המשפחה ולהתנהלות של בני הבית השונים, בונים את האיפיון של מערכת הבית החכם ובהתאם מחליטים אילו מערכות חכמות להתקין ואילו מוצרי בית חכם לקנות.

כל בית חכם יזדקק למרכז שליטה שאליו יתרכזו כל האפליקציות וכל כפתורי ההפעלה של מערכות הבית החכם. למעשה, זהו "המח" שבעזרתו שולטים בכל המערכות בבית ולרב הוא סמארטפון או רמקול חכם.

קיימות מספר חברות המייצרות מרכזיות שליטה ואפליקציות לניהול בית חכם ושלושת החברות המובילות בתחום הן Google Home של גוגל, HomeKit של אפל, ו-Alexa מבית אמtזון.

בשנים האחרונות גם חברת סמסונג הופכת לשחקנית מובילה בתחום כך שאם יש לכם כבר טלפון או טלויזיה של סמסונג תוכלו להתקיו עליה את אפליקצייתSmartThings  ולנהל ממנה את מוצרי הבית החכם.

ככל שאיפיון המערכת יהיה מפורט ומדויק יותר כך תוכלו להבין טוב יותר איזו מרכזייה אתם צריכים ואילו מערכות הפעלה כדאי להתקין בבית. בנוסף, איפיון מערכת הבית החכם יעזור לכם לקבוע את העלויות של התקנת הבית החכם.

לאחר ששלב האיפיון יסתיים, תוכלו לעבור אל שלב תכנון האוטומציה או הסקריפטים. אוטומציה או סקריפט הם השמות המקובלים בתחום הבית החכם לכל מיני פעולות שנעשה בהמשך לפעולה אחרת שהוגדרה וללא התערבות של דיירי הבית.

לדוגמא, תוכלו להגדיר אוטומציה הקובעת כי בכל בוקר יפתחו חלונות הבית למשך שעתיים ולאחר שהם יסגרו מערכת המיזוג תתחיל לפעול. למעשה, לא תצטרכו לזכור לסגור את החלונות או להפעיל את המזגן, מערכות הבית החכם יעשו את זה עבורכם.

איך עובד בית חכם

רכישת מוצרי בית חכם – איך עובד בית חכם

לאחר שאפיינתם את מערכת הבית החכם שאתם צריכים, עומדות בפניכם שתי אפשרויות: הראשונה והזולה מביניהן היא ללמוד את נושא הבית החכם בשיטת "עשה זאת בעצמך", להבין אילו מוצרים יתאימו לכם ולהתקין אותם בצורה עצמאית.

האפשרות השניה היא כמובן לפנות לייעוץ מקצועי של חברה המתמחה בהתקנת בתים חכמים, למרות שאפשרות זו תהיה יקרה יותר בצורה משמעותית היא תהיה גם בטוחה יותר ותבטיח התקנה ללא תקלות או בעיות.

כשבוחרים את מוצרי בית חכם עומדים בפני מגוון רחב של אפשרויות היות וקיימות חברות רבות המייצרות מוצרים רבים. בין היתר תוכלו למצוא שואבי אבק חכמים, נורות חכמות, מתגים ושקעים, חיישני תנועה, ,חיישני טמפרטורה, מצלמות חכמות, מנעולים חכמים והרשימה עוד ארוכה.

מלבד מוצרים בודדים קיימות גם מערכות בית חכם המיועדות לתפעול הבית בצורה שוטפת: מערכת מיזוג ואיוורור חכמה, מערכת השקייה חכמה, מערכת אבטחה חכמה, מערכת סאונד חכמה ועוד.

כאשר תסיימו את האיפיון של מערכת הבית החכם, תוכלו לדעת בדיוק איזה מוצר ואיזו מערכת בית חכם אתם צריכים לאיזה חדר ולבצע את הרכישה בהתאם. חשוב לזכור שכל המוצרים והמערכות שתבחרו לרכוש יוכלו להתחבר ולתקשר עם המרכזייה שבחרתם.

איך עובד בית חכם

עלויות בית חכם – איך עובד בית חכם

עד כה דיברנו על איפיון בית חכם, רכישת מרכזיית בית חכם, רכישת מוצרים חכמים או מערכות חכמות לבית וכל אלה כמובן עולות כסף (גם ההתקנה כמובן עולה כסף, אך עליה נרחיב בהמשך) וגם איך עובד בית חכם.

עכשיו נשאלת כמה כסף צריך להוציא על מנת להפוך את הבית לבית חכם? התשובה שלנו אולי תפתיע אתכם היות ורק אתם יכולים לענות עליה. היות ולכל משפחה יש צרכים שונים ובכל משפחה יש ידע טכני אחר בהתקנה וחיבור מכשירים חכמים לאינטרנט, נותר מצב בו כל משפחה בעצם משלמת מחיר שונה על הפיכת הבית שלה לבית חכם והבנה איך עובד בית חכם.

עבור משפחות הרוצות להפוך את הבית הקיים לבית חכם פשוט (עם מספר מועט של אוטומציות), מספיק לרכוש כמה מוצרים בודדים ולבצע התקנה עצמאית. התקנה עצמאית כזו תעלה כמה מאות שקלים (מחיר המוצרים בלבד) בהנחה שההתקנה נעשית בצורה נכונה וללא תקלות.

מוצרי בית חכם שתוכלו להתקין בצורה עצמאית הם נורות חכמות הדורשות אפליקציית הפעלה בנייד והחלפת הנורה הקיימת בנורה חכמה, חיבור מתג חכם להפעלת המזגן מרחוק (גם כאן נדרשת אפליקציה בנייד) וחיבור מתג חכם לדוד השמש (נדרשת אפליקציה להפעלה בנייד ולעיתים אף נדרש תשלום נוסף לחשמלאי).

במקרים מסוג זה לרב רוכשים גם מרכזייה שאליה יתחברו כל האפליקציות, כך שתוכלו לשלוט בבית החכם מאותו המקום. עלות המרכזיות הפשוטות נע בטווח של כמה מאות שקלים ותוכלו לבחור בין מרכזיות של אפל, גוגל, אמאזון או סמסונג אותם הזכרנו קודם זה מאוד פשוט אחרי שאתם מבינים איך עובד בית חכם.

תוכלו להוזיל את עלויות הבית החכם אם תרצו את המוצרים בימי מבצעים מיוחדים כגון סייבר מאנדיי, מבצעי פסח או הסיילים של קריסמס. כמובן, שאם אתם לא ממהרים להפוך את הבית שלכם לבית חכם בימים הקרובים, תוכלו לרכוש את המוצרים באתרים מחו"ל והעלויות לרב זולות יותר.

עבור משפחות הרוצות להתקין מספר רב של מערכות חכמות או רוצות לייצר מספר גדול של אוטמציות יש צורך במערכת מורכבת המותקנת על ידי חברה מקצועית בתחום שמבינה איך עובד בית חכם. במקרים מורכבים מסוג זה לעיתים נעזרים בהתקנה גם בחשמלאי או באיש תשתיות הדורש תשלום נוסף כמובן.

מערכות בית חכם, דורשות כמובן מרכזיות חכמות בעלת יכולת להתחבר למספר רב של מכשירים בבת אחד. הדבר כמובן מייקר את המחיר של המרכזיות והוא נע בטווח של כמה אלפי שקלים. מחירן של המערכות החכמות עצמן נע בין כמה אלפים לכמה עשרות אלפים, והכל כמובן תלוי במספר המכשירים, מספר האוטומטציות והמותג שבחרתם.

איך עובד בית חכם

סיכום

אז איך עובד בית חכם? בית חכם עובד על תשתיות אינטרנט המחברת בין מכשירי חשמל שונים ומערכות תפעול שונות המאפשרים הפעלה וכיבוי גם אם אתם נמצאים מחוץ לבית.

אם בעבר בית חכם היה נחלתם של העשירים או משהו שאפשר לראות רק בסרטי מדע בידיוני כיום הבית החכם זמין לכל מי שרוצה.

ניתן להתקין מערכת בית חכם פשוטה המורכבת מכמה מוצרים בודדים, או לשלב בבית מספר מערכות חכמות הפועלות יחד בכדי לייעל את ההתנהלות של דיירי הבית. כמובן שלכל אחת מהאפשרויות האלה עלויות שונות ותוכלו ליישם אותם אחרי שהבנתם איך עובד בית חכם.

אין ספק שקיים מידע רב בנושא וממש אפשר ללכת לאיבוד בין כל הנתונים והאפשרויות העומדות בפניכם. ההמלצה שלנו היא לקרוא כמה שיודע מידע על בתים חכמים, להתייעץ עם חברים שכבר התקינו בבית שלהם מוצר חכם אחד או שניים ולהיכנס לקבוצות דיון וייעוץ ברשתות החברתיות.

אם עדיין תמצאו את עצמכם מבולבלים ולא בטוחים מה לעשות על מנת להפוך את הבית שלכם לבית חכם, הצוות שלנו ישמח לסייע לכם כי אנחנו יודעים איך עובד בית חכם.

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו?שתפו איתו:

כל התקנה היא דבר אינדיבידואלי מבחינת הזמנים. ישנם התקנות היכולות לקחת כמה שעות בודדות, וישנם התקנות שיכולות לקחת ימים שלמים. אתר 'בית חכם' אינו מתפשר על זמני ההתקנה, ומתחייב לעמוד בכל הזמנים אשר סוכמו מראש עם הלקוח

אתר 'בית חכם' משתמש בציוד המתקדם ביותר שנמצא כרגע בכל העולם וזאת על מנת לתת ללקוח חוויה טכנולוגית ומתקדמת ולא מתפשרת על איכות

חשוב להבין שאנחנו עובדים עם הציוד המתקדם ביותר בשוק ונותנים ללקוחותינו את המחיר הריאלי ביותר על פי מה שקורה כיום בישראל ובעולם. אצלנו אין העלאות מחיר לא מוסברות. כל ההליך הוא שקוף מאוד ומסוכם מראש לפני תחילת העבודה

אנחנו נותנים כמובן אחריות על המוצרים שאנחנו מספקים ועל ההתקנה עצמה. אנחנו תמיד זמינים ללקוחותינו בכל יום ובכל שעה על מנת לתת חווית שירות מהטובות ביותר שיש כיום בשוק הישראלי

רוצים לשדרג את איכות החיים ? הגעתם למקום הנכון ! השאירו פרטים ונשמח לעזור לכם.

מחפשים לשדרג את איכות החיים בבית?

דברו איתנו עוד היום!