10 טיפים על איך למנוע שריפה בבית? רמז בית חכם

למנוע שריפה בבית חכם

10 טיפים על איך למנוע שריפה בבית?

הדבר החשוב ביותר כדי למנוע שריפה בבית הוא לזהות מראש את נקודות התורפה בהן יכול להתפתח שריפה מכל סיבה שהיא (חימום יתר, חיבור לקוי, כשל חשמלי ועוד). ריכזנו עבורכם מספר טיפים שיעזרו לכם לזהות את נקודות התורפה, לנהוג במשנה זהירות ולמנוע שריפה:

  1. הימנעו משימוש במפצלי חשמל.
  2. הימנעו משימוש בכבל מאריך.
  3. התקינו בחדרי רחצה מגיני מים לשקעי החשמל. 
  4. התקינו גלאי עשן בכל חדר והקפידו לבצע בדיקה תקופתית. 
  5. הרחיקו חומרים דליקים כמו גפרורים מהישג ידם של ילדים. 
  6. הזמינו בכל שנה חשמלאי מוסמך על מנת שיבדוק את ההארקה של הבית.
  7. אל תשאירו שקעי חשמל חשופים, כסו אותם במגנים או התקינו שקעים בטוחים. 
  8. הזמינו חשמלאי מוסמך על מנת לתקן את רשת החשמל או לערוך בה שינויים. 
  9. ריכשו מוצרי חשמל בעלי תו תקן אשר עברו את הבדיקות של מכון התקנים הישראלי. 
  10. ריכשו ריהוט בעל תו תקן על מנת לוודא כי החומרים מהם הרהיטים עשויים אינם דליקים.   

סכנת התלקחות במוצרי חשמל 

בכל מכשיר חשמלי בעל חיבור לחשמל או מטען (אופניים חשמליים, טלפון נייד או אוזניות לדוגמה) קיים רכיב פנימי הנקרא בקר. הרכיב הזה מודד את מצב הסוללה במהלך ההטענה ותפקידו להפסיק את הזרם החשמלי כאשר הטעינה הסתיימה או קרובה לכך. אך אם הבקר מתקלקל או אם מתעוררת בעיה במטען הבטריה עלולה להתלקח ועלולה לפרוץ שריפה. 

ניתוק המכשיר החשמלי מהשקע יעשה את העבודה וימנע את ההתלקחות אך מה קורה אם יוצאים מהבית ושוכחים לנתק את אותו המכשיר? ומה קורה אם שכחנו לכבות את המזגן או את תנור האפייה? לצורך שליטה מרחוק במוצרי החשמל ניתן להתקין בבית מכשירי בית חכם או להתקין מערכת בית חכם

למנוע שריפה בבית חכם

מהו בית חכם? ואיך הוא יכול לסייע במניעת שריפות?

בית חכם הוא בית בו מותקנים מכשירים טכנולוגיים (גאדג'טים) המתחברים אל מוצרי חשמל שונים ואל הטלפון הנייד באמצעות אפליקציה ומאפשרים לדיירי הבית לשלוט בו מרחוק ולהגדיר כי פעולות מסוימות יתקיימו בצורה אוטומטית לדוגמה, הפעלת הקומקום החשמלי בכל יום בשעה שש וחצי בבוקר.  

הבית החכם מאפשר לדיירי הבית לשלוט בדרכי הכניסה והיציאה לבית, במערכת החשמל, המיזוג, התאורה ובמערכות נוספות המשפיעות על התפקוד השוטף של הבית גם אם הם לא נמתאים בו. דוגמה נוספת היא הפעלת הדוד דרך הטלפון הנייד כשאתם יוצאים מהמשרד על מנת שכשתיכנסו הביתה כבר יחכו לכם מים חמים למקלחת מהנה.

היכולת לבצע כיבוי בצורה אוטומטית של מוצרי חשמל בעזרת אפליקציית בית חכם יכולה לעזור לנו למנוע שריפות.  מדוע? מפני שכיבוי אוטמטי יכול למנוע התחממות יתר של המכשיר החשמלי או של הבטריה ולמנוע התלקחות הגורמת לשריפה. 

קיימים מספר מוצרי בית חכם בעזרתם ניתן לשלוט מרחוק על הדלקה או כיבוי של מוצרי חשמל בבית: 

  1. שקע חכם – השקע מאפשר שליטה על המכשיר החשמלי ללא צורך בלחיצה על כפתור ה – ON/OFF במכשיר עצמו.  תוכלו להגיד באמצעות אפליקציית הבית החכם של שיומי או של כל חברה אחרת בה תבחרו את השעות בהם המכשיר ידלק ולכמה זמן הוא יפעל. כך אתם יכולים לצאת מהבית ולא לדאוג ששכחתם את המכשיר פועל. במידה ולא הגדרתם כיבוי אוטומטי תמיד תוכלו לעשות זאת דרך האפליקציה ולא לחזור בחזרה. 
  2. חיישן טמפרטורה – נועד על מנת לתת חיווי לדיירי הבית על הטמפרטורה בחדר. לרב הוא מיועד לחדרי ילדים ותינוקות בו חשוב שתהיה טמפרטורה נעימה וקבועה בכל ימות השנה. אך ניתן להגדיר חיישן כזה לכל אחד מחדרי הבית ואף לחללים הציבורים ולהגדיר כי מעל טמפרטורה מסוימת הוא יתריע באפליקציה. כמובן שלא ניתן להסתמך עליו כתחליף לגלאי עשן, אך בהחלט ניתן להתקין או בנוסף היות והוא יכול להתריע על עלייה בטמפרטורה כשאתם מחוץ לבית בניגוד לגלאי עשן שרק מצפצף בקולות חזקים. 
  3. מפסק חכם לדוד – מופעל מרחוק וגם אותו בדומה לשקע חכם ניתן להגדיר כך שיפעל בשעות מסוימות. אם יצאתם מהבית והשארתם את הדוד עובד, אין צורך לחשוש או לדאוג, לחיצה על אפליקציית הבית החכם תסגור אותו תוך שניות. 

כמובן שניתן למצוא מוצרים נוספים שיעזרו לשמור על מערכת החשמל באמצעות שימוש במכשירי הבית החכם, אך מוטב יהיה להתייעץ באיש מקצוע בתחום שיתן לכם מענה שיתאים להתנהלות שלכם בבית. 

מניעת שריפה בבית – עלויות 

מומלץ שבכל בית יותקנו מספר גלאי עשן ואף ומומלץ שבמטבח יהיה מטף ביתי קטן. 

התקנת גלאי עשן תעזור למנוע את התפשטות האש ובעצם הגלאי עוזר לזהות את האש כשהיא עדיין קטנה וניתן לכבותה בקלות. התקנת הגלאי נעשה בצורה עצמאית ודי פשוטה ומחיר הגלאי עצמו נע בין 60 ₪ ל- 250 ₪. 

בדירות מומלץ להתקין שני גלאי עשן, אחד במטבח ואחד במסדרון, אך בבתים פרטיים ובמשרדים מומלץ להתקין יותר גלאים ואף להיעזר במתקין גלאי עשן מקצועי על מנת לקבוע את המיקום הטוב ביותר של כל גלאי וגלאי. 

ניתן לבחור בין גלאי עשן על סוללות (המצריך החלפת סוללות מדי זמן מה) ובין גלאי עשן המתחבר לחשמל (אמנם אין צורך בסוללות, אך יש צורך בהתקנה מקצועית של מתקין גלאי עשן מוסמך בעלות נוספת הנעה בין 300 ₪ ל-350 ₪ לכל גלאי שמתקינים). 

גם מטף ביתי עולה כמה מאות שקלים, אך מחירו תלוי בגודלו (כמות האבקה שהוא מכיל). לדוגמה,  מטף כיבוי במשקל קילו אחד יעלה כ-90 שקלים, אך מחירו של מטף במשקל שישה קילוגרמים יכול לנוע בין 160 ₪ ל-220 ₪. 

אם תבחרו במטף קצף ולא במטף אבקה, המחירים יהיו גבורים יותר. עבור מטף קצף ביתי בכמות של חצי קילו תשלמו כ- 80 שקלים, עבור מטף קצף במשקל שישה קילוגרמים תשלמו מחיר הנע בין 750 ₪ ל- 1000 ₪. 

על מנת לדעת מהו המטף הטוב ביותר עבור צרכי המשפחה שלכם, מומלץ להיוועץ עם איש מקצוע המתמחה בתחום. עוד חשוב לדעת כי יש לבצע למטפים (ללא קשר לחומר שהם מכילים) בדיקה שנתית בעלות הנעה בין 150 ₪ ל-300 ₪ לשני מטפים. 

ומה לגבי התקנת מכשירי בית חכם? כמה הם עולים? אם אתם גרים בדירה או בבית פרטי ואתם רוצים לחבר מכשיר אחד או שניים תוכלו לעשות זאת די בקלות כל עוד יש לכם ידע בסיסי בהתקנת אפליקציות וחיבור מכשירים לרשת האינטרנט הביתית. עלות רכישת המכשירים תלויה בכם, ככל שתרכשו יותר מוצרי בית חכם, כך תשלמו יותר. אך בסופו של דבר הרכישה תסתכם בכמה מאות שקלים וההתקנה תהיה ללא עלות.  

אך אם אתם רוצים להתקין מערכת בית חכם מתקדמת יותר הכוללת שליטה על מערכות החשמל, התאורה, המיזוג וההשקייה תוכלו להיעזר בחברה מקצועית המתאימה לכל בית את המערכת הייחודית לו. היות שמדובר במערכות בקרה ומיחשוב גדולות ומורכבות, נידרש זמן התקנה ארוך הנע בין כמה שבועות לכמה חודשים. והמחיר כמובן בהתאם. מערכת בית חכם מורכבת יכולה לעלות בין אלפי שקלים בודדים ולהגיע עד לעלות של כמה מאות אלפי שקלים. חשוב לשים לב כי קיים מחיר נפרד למערכת עצמה ולהתקנה המורכבת שלה, כך שחשוב לשאול מראש את החברה המבצעת את ההתקנה מה בדיוק כוללת ההצעה שלה ומה אתם תיאלצו לרכוש בנפרד.

מה חשוב לדעת לפני שמתקינים בבית מערכת בית חכם?

אם אתם עומדים בפני התקנה עצמאית או בעזרת חברה המתמחה בבתים חכמים, מומלץ שתקראו את הדברים הבאים:

  1. אל תעשו את זה לבד – למרות שחיבור מכשירי הבית החכם כמו חיישן הטמפרטורה או שקע חשמלי אפשר להתקין לבד, את המפסק לדוד לדוגמה אי אפשר לחבר לבד וצריך להיעזר בחשמלאי מוסמך. אם יש לכם איזה שהוא ספק לגבי הידע שלכם לחבר חיבורי חשמל בצורה בטוחה, השתמשו בחשמלאי או במתקין מקצועי של מכשירי בית חכם והגנו על הבית מפני שריפה. כדי להקל על עבודת ההתקנה והחיבור לחשמל מומלץ שיהיו בידיכם את תוכניות החשמל של הדירה.
  2. על מה אתם משלמים? – עלות ההתקנה של בית חכם נחלקת לשניים: עלות החומרה (עלות המכשירים אותם מתקינים ברחבי הבית) ועלות ההתקנה (עלות בעלי המקצוע המתקינים את המערכת ברחבי הבית). אם אתם מתקינים בית חכם בצורה עצמאית הרי שאתם תקנו את המכשיריםלהם אתם זקוקים. אך אם תרצו להתקין בבית מערכת בית חכם מורכבת יותר היא תכלול התקנת מתגים, בקרים, מחשוב ואפילו טאבלט. חשוב שתדעו מראש איזה חלקים של המערכת אתם קונים ואיזה חלקים מספקת לכם החברה שתתקין עבורכם את הבית החכם. 
  3. פתרון תקלות ובעיות במערכות בית חכם מתקדמות ומורכבות – חשוב לדעת מה קורה במקרה של הפסקת חשמל או תקלה במערכת. האם יש שירות תיקונים הפועל 24 שעות או שצריך להחליף את כל המערכת?
כל הדרכים למנוע שריפה בבית עם בית חכם
כל הדרכים למנוע שריפה בבית עם בית חכם

חשוב לדעת – מה קורה אם בכל זאת פרצה שריפה בבית?

אם אחד מאמצעי ההתרעה בפני שריפה החל לצפצף ולהתריע כי יש שריפה, חשוב שתדעו כיצד להתנהל. הדבר הראשון שחשוב לעשות הוא לנסות לאתר את מקום השריפה ולנסות לכבות אותה בעזרת מטף או בעזרת מגבת רטובה. 

חשוב מאוד לא להתיז מים על מוצרי החשמל ולא להוציא את השקעים מהקיר היות ואלה עלולים לגרום לקצר ואף לשריפה גדולה יותר. אם לא הצלחתם לכבות את השריפה, אל תתעכבו בכדי להציל תכשיטים וחפצי ערך, חייכם וחיי האנשים האחרים בבית חשובים יותר מכל דבר אחר. 

הקפידו ללכת לאורך הקירות אל כיוון אחת הדלתות המובילה אל מחוץ לבית וחייגו אל מכבי האש במספר הטלפון 102 וכך תוכלו למנוע שריפה בבית. 

במידה והשריפה התרחשה במטבח (מחבת שנשרפה או מגבת שנדלקה בגלל שהיתה קרובה ללהבת הגז) יש לכבות מיד את ברז הגז ולכסות במגבת רטובה את מקור האש. במידה ואינכם מצליחים לכבות את האש, צאו מהבית והתקשרו כמה שיותר מהר למכבי האש לא לפני שביררתם כי כל בני המשפח הנמצאים במקום בטוח ומוגן. 

טיפ שכדאי לקרוא!

בעת שריפה, לא תמיד יודעים איפה נמצאים המפתחות של הבית ולא תמיד ניתן למצוא אותם בבית אפוף עשן. לכן, מומלץ להתקין על דלת הבית מנעול פרפר (המפתח מובנה בתוך המנעול) ומאפשר יציאה מהירה מהבית בעת הצורך. 

לסיכום, ניתן למנוע שריפה בבית במספר דרכים: שמירה על חיבור נכון ובטוח לחשמל, התקנת גלאי עשן או חיישן טמפרטורה, רכישת מטף ביתי ואף שימוש בטכנולוגיות מתקדמות אשר הופכות את הבית הרגיל לבית חכם. לכל אחד מהם מגוון סוגים בעלי עלויות שונות, כך שכל אחד יכול לבחור לעצמו את התקציב הנכון עבור בכדי להגן על הבית מפני שריפות. 

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו?שתפו איתו:

כל התקנה היא דבר אינדיבידואלי מבחינת הזמנים. ישנם התקנות היכולות לקחת כמה שעות בודדות, וישנם התקנות שיכולות לקחת ימים שלמים. אתר 'בית חכם' אינו מתפשר על זמני ההתקנה, ומתחייב לעמוד בכל הזמנים אשר סוכמו מראש עם הלקוח

אתר 'בית חכם' משתמש בציוד המתקדם ביותר שנמצא כרגע בכל העולם וזאת על מנת לתת ללקוח חוויה טכנולוגית ומתקדמת ולא מתפשרת על איכות

חשוב להבין שאנחנו עובדים עם הציוד המתקדם ביותר בשוק ונותנים ללקוחותינו את המחיר הריאלי ביותר על פי מה שקורה כיום בישראל ובעולם. אצלנו אין העלאות מחיר לא מוסברות. כל ההליך הוא שקוף מאוד ומסוכם מראש לפני תחילת העבודה

אנחנו נותנים כמובן אחריות על המוצרים שאנחנו מספקים ועל ההתקנה עצמה. אנחנו תמיד זמינים ללקוחותינו בכל יום ובכל שעה על מנת לתת חווית שירות מהטובות ביותר שיש כיום בשוק הישראלי

רוצים לשדרג את איכות החיים ? הגעתם למקום הנכון ! השאירו פרטים ונשמח לעזור לכם.

מחפשים לשדרג את איכות החיים בבית?

דברו איתנו עוד היום!